Meer Leads in Minder Tijd met LinkedIn Sales Navigator

Meer Leads in Minder Tijd met LinkedIn Sales Navigator

Leestijd: 3 min.

Wil je meer succes met social selling? LinkedIn Sales Navigator is dé tool om leads te genereren. Het vergemakkelijkt en versnelt je salesproces. Potentiële klanten en partners vind je sneller, je komt makkelijker met ze in contact en je houdt de relatie up-to-date. Een must have, zeker voor ondernemers en b2b salesprofs. Het is een uitbreiding op LinkedIn en een aparte online omgeving. Je krijgt flink wat: realtime en up-to-date zoekresultaten om je beste klanten te vinden. Met wereldwijd ruim 575 miljoen LinkedIn-gebruikers waarvan 7,1 miljoen in Nederland, is Sales Navigator een zeer interessante optie voor meer leads en sales.

#1 Word Sales Navigator-klant 😊

Begin maar eens met een proefaccount voor Sales Navigator. Er zijn 3 versies: Professional, Team en Enterprise. Dat kun je voor een maand kostenloos aanvragen via je LinkedIn-account. Daarna ga je betalen. Wat het je oplevert? Waardevolle (sales)informatie voor een paar tientjes per maand per gebruiker. Die heb je echt zo terugverdiend. Aanmelden kan hier.

#2 Lead builder

Met Lead builder in Sales Navigator kun je op veel meer velden filteren dan met de standaard zoekmachine van LinkedIn. Zoek je bijvoorbeeld op een functietitel, dan filtert LinkedIn de totale database. Maar je zit vast niet te wachten op zes miljoen resultaten. Met Sales Navigator kun je verder filteren. En dan wordt het pas echt interessant.

Via ‘advanced’ en ‘search for leads’ kun je de beste leads vinden in de sector of business van jouw keuze. Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit zoekwoorden, locatie, bedrijf, industrie, functie, enz. Plus nog een paar extra filters om nog specifieker te focussen, bijvoorbeeld op interesse of connectiegraad. Vergeet die laatste niet!

 

Een filteropdracht kan bijvoorbeeld zijn: Mensen die in Nederland, met de functietitel marketing manager, werken in de software/internet/information technology &services sector/industrie, bij een organisatie met 200 tot 1000 medewerkers en die nog geen connectie van je zijn. Van zo’n zoekopdracht word je al een stuk vrolijker: die levert een behapbare lijst op met potentiële klanten. In dit voorbeeld bij mij 4.798 resultaten. En zo kun je verder filteren, bijvoorbeeld op hoe lang ze al bij die organisatie werken. Tot je een lijst hebt met ‘droomklanten’. Tip: sla deze zoekopdracht ook op.

#3 Save as lead

Dit zijn de mensen die je zoekt. Sla ze gauw op: ‘save as lead’, want ze kunnen het spoor zijn naar meer klanten. Door je leads op te slaan ontvang je al hun updates in de tijdlijn van Sales Navigator. Bekijk het profiel van de lead om te zien of er nog meer interessante raakvlakken zijn. Je kunt meer van je lead bijhouden, updates volgen, zónder dat die dat zelf merkt. In Sales Navigator ziet die persoon niet dat je z’n profiel hebt bekeken, mits je dat uiteraard hebt ingesteld. Deze instelling staat los van je profielinstellingen in LinkedIn zelf. En niemand komt erachter dat je iemand als lead hebt bewaard. Personen sla je op als lead, bedrijven als account.

Dankzij Lead builder en Save as lead heb je een ideale lijst met stakeholders die naadloos aansluiten bij jouw ideale klantprofiel. Wat een kansen om te connecten! Als je het account voor het bedrijf opent in Sales Navigator, krijg je een overzicht van de activiteiten van dat bedrijf op LinkedIn en van wat de mensen die daar werken allemaal delen.

>>
 Voordat je nu meteen gaat connecten met relevante personen, moet je wel een heldere LinkedIn strategie hebben. Zorg ook dat je LinkedIn profiel compleet en klantgericht is opgesteld. Met wie wil je connecten? En hoe zit het met je content? Ik help je graag verder zodat je met een praktisch stappenplan vlot je doelstellingen bereikt. Verken de mogelijkheden en boek nu een kostenloze afspraak. Contact mij via LinkedIn, of victor@rivercloud.nl , 030-8080454.

”LinkedIn Sales Navigator is dé manier om in contact te komen en te blijven met je netwerk”

#4 Tags & Notes

Vroeger kon je in LinkedIn ‘tags en notities toevoegen’. Die functie is verdwenen uit de standaard LinkedIn, maar goed nieuws: die zit wel in Sales Navigator. Tags en notities kun je zowel bij leads (personen) als bij accounts (bedrijven) toevoegen. Zo houd je de status bij van het contact met je lead. Bijvoorbeeld wanneer je eerder contact hebt gehad en wat daarvoor de aanleiding was. Het mooie is dat je hier ook op kunt sorteren. Je kunt selecteren op bijvoorbeeld ‘opportunity’ en ‘hot leads’!

Wat doen je leads precies? Volg hun activiteiten! Gebruik daarvoor ‘filter updates’. Dat levert je veel waardevolle inzichten op over je lead. Je kunt deze updates sorteren in aanbevolen leads, leads updates, lead shares of top accounts. Ook kun je instellen hoe vaak je de update wilt ontvangen (bijvoorbeeld dagelijks of wekelijks).

Doe dit wel georganiseerd en met beleid. Niet af en toe een beetje, maar maak het onderdeel van je dagelijkse routine.

#5 De stap naar je droomklant 

Sales Navigator geeft je suggesties voor andere leads binnen een organisatie. In het tabblad ‘Discover’ > ‘Recommended Leads’ vind je alle matches die lijken op de leads die je al bewaard hebt. Die verschijnen in je tijdlijn. Dat is de grote kracht van Sales Navigator. Gewoon door slim gebruik te maken van bigdata-analyse en algoritmen. En op basis van deze data kun je weer vervolgstappen nemen.

Het is handig als je een template hebt voor connectieverzoeken en welkomstberichtjes op LinkedIn. Dat spaart een hoop tijd en het helpt je productiever te zijn. Dat kan heel simpel in MS Word, maar sneller en makkelijker met de gratis Chrome-plugin AutotextExpander.

          ‘‘Social first, selling later’’

 

Hoogste tijd om LinkedIn Sales Navigator uit te proberen óf je verder te verdiepen in alle mogelijkheden! Bekijk hier de prijzen en mogelijkheden. Natuurlijk valt er nog veel meer over Sales Navigator te zeggen.

Wil je meer resultaat in minder tijd? Ik help je graag verder zodat je met LinkedIn Sales Navigator sneller je doelstellingen bereikt. Neem contact op voor meer info of boek mij direct voor een kostenloze LinkedIn sessie van 30 min., training of LinkedIn-inspiratiesessie, victor@rivercloud.nl of 030-80 80 454.

Contact

Vind je deze blog interessant en wil je met mij linken? Leuk! Ik zie je persoonlijke uitnodiging graag tegemoet.

victor huitingTrainer is Victor Huiting, eigenaar van Rivercloud. Victor heeft 15 jaar sales- en acquisitie-ervaring en deelt graag zijn kennis en vaardigheden vanuit zijn eigen praktijk. Als new business specialist & LinkedIn trainer helpt Victor ondernemers en salesmedewerkers met waardevolle inzichten en praktische tips over hoe je meer ideale klanten vindt en aan je bindt. Neem gerust contact met hem op voor meer informatie: tel 030-80 80 454  www.rivercloud.nl / victor@rivercloud.nl. linkedin klein

13 Reacties

  1. Sandra 4 maanden geleden

    Interessante info en lekker snel geschreven. Top!

  2. Balou 3 maanden geleden

    Wow wat een info, super ! Hier zullen veel mensen denk ik wat aan hebben 🙂

  3. Naomi 3 maanden geleden

    Interessante blog goed geschreven

  4. Nicole Orriëns 3 maanden geleden

    Mijn blogposts worden automatisch gedeeld op LinkedIn maar ik doe er verder eigenlijk helemaal niets mee. Deze post schudt me een beetje wakker.

  5. lana 3 maanden geleden

    Leuk geschreven en leuk om te lezen. Het is eens iets anders 🙂

  6. Loena 3 maanden geleden

    Heel interessant, maar ik moet dit toch even laten bezinken.

  7. Auteur
    Victor Huiting 3 maanden geleden

    Bedankt voor jullie reactie allemaal, echt super!

  8. Leslie 3 maanden geleden

    Ik vraag me al lang af hoe ik het beste gebruik kan maken van LinkedIn. Ik denk dat met artikels zoals dit, het me veel duidelijker gaat worden. Ik heb je blog opgeslagen om er meer over te weten te komen en mijn ervaring zo te verbeteren. Bedankt!

  9. Julie 3 maanden geleden

    Wat heb je dit handig uitgelegd! 🙂 Ik gebruik zelf niet echt linked-in maar kan me voorstellen hoe handig dit is! 🙂

  10. Lizzie | Globalizious 3 maanden geleden

    Wat goed om te weten dat je er zoveel meer mee kan!

  11. Danielle 3 maanden geleden

    Hier heb ik me nooit echt in verdiept, maar zoals jij het schrijft is het wel erg fijn en begrijpelijk uitgelegd. Bedankt!

  12. Albert 2 weken geleden

    is Navigator altijd gekoppeld aan en premium account of kan ik mijn premium account opzeggen en “alleen” Navigator gebruiken ?

    • Auteur
      Victor Huiting 2 weken geleden

      Beste Albert,
      Premium is een verzamelnaam van LinkedIn dat je een betaald account hebt. Onder Premium vallen verschillende versies zoals in het artikel vermeld staat. Als je dus Sales Navigator gebruikt ben je dus Premium member, het is dus inderdaad altijd gekoppeld. Groet Victor

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.