Meer Klanten met Telefonische Acquisitie

Meer Klanten met Telefonische Acquisitie

5 Gouden Acquisitietips voor Meer klanten met Telefonische Acquisitie.

Vorige keer legden we je uit hoe je je het beste voor kunt bereiden op telefonische acquisitie. Inmiddels heb je die voorbereidingen getroffen en kun je dus eindelijk aan de slag met je klantenwerving. Hierbij deel 2 en geef ik je nog eens 5 Gouden Acquisitietips voor meer leads en meer klanten. Lees hier hoe je dat het beste doet!

1

Sta op en lach

Uit onderzoek is gebleken dat medewerkers die door hun kantoor liepen en druk handgebaren aan het maken waren tijdens het bellen, beter scoorden. Je kunt je overtuigingskracht dus echt vergroten door op te staan! Bovendien krijg je er meer energie van, en dat zal je klant aan de andere kant van de lijn ook merken. Je intonatie verandert er vrijwel automatisch door en je komt oprechter over. Gevolg: een vollere agenda, vol met klantafspraken! Als je lachend aan de telefoon zit, dan ga je vanzelf betere gesprekken voeren. Zorg dus voor een goede stemming, zet een leuk muziekje op, maak eens een dansje en pak dan weer de telefoon. Ook slim om te doen als het even tegenzit.

2

Houd de leiding

Het is belangrijk om open vragen te stellen. Dit helpt je om een goed beeld te krijgen van wie de beslisser is, waar men tegen aanloopt en wat de prioriteiten zijn. Tip: een goede open vraag begint meestal met een ‘w’, zoals ‘wanneer gaat het spelen’ of ‘wat vindt u belangrijk in de samenwerking’. Natuurlijk zorg je er wel voor dat jij de leiding van het gesprek houdt. Zodat je precies die informatie krijgt die jij hebben wilt!

3

Focus op het doel: meer klanten

Wat is het doel van je telefonische acquisitie? Juist, een afspraak voor meer klanten. En daarom moet alles wat tijdens het gesprek gezegd wordt, hiermee te maken hebben. Subdoelen, zoals het verkrijgen of geven van informatie, leiden naar het hoofddoel. Uiteindelijk gaat het wel om de afspraak, en dus ligt je agenda altijd open als je telefonische acquisitie pleegt. Stel zelf een dag en tijd voor. Dan hoeft de ander alleen nog maar ja te zeggen.

4

Overtuig met je 'tone of voice'

Wat je zegt is belangrijk, hoe je het zegt is nog veel belangrijker! Je toon is 38% van je communicatie. Zorg dus dat je uitgerust en fit bent, zodat je je klant belt met een vriendelijke, opgewekte toon. Let ook op twijfelwoorden zoals ‘wellicht’, ‘misschien’ en ‘eventueel’. Dit zwakt je boodschap onbedoeld af en is dus minder overtuigend. Ik zie het vaak gebeuren in mijn trainingen. Wat je er het beste tegen kunt doen, is met een helder script te bellen. Dan gaat het sowieso goed.

Worstel je met het vinden van meer klanten? 
Rivercloud stimuleert je new business met een praktische, resultaatgerichte aanpak. Maak direct een (telefonische) afspraak.

Neem contact op
5

Koude acquisitie voor warme mensen

Hou vol, het gaat je lukken! Telefonische acquisitie is soms best taai, zeker de koude variant. Ik zal de laatste zijn die dat zal ontkennen. Als je de hele ochtend al ‘nee’ hoort, dan is het lastig om positief te blijven. Maar: je laatste telefoontje is altijd het beste. Stel jezelf dan ook doelen waardoor je het beter volhoudt. Stop bijvoorbeeld pas na 20 calls of 2 afspraken. Het gaat je sowieso lukken, heel veel succes!

Wil je echt een vliegende start maken?

Laat ons jou dan ondersteunen met superpraktische tips en trucs in een gezamenlijke training voor telefonische acquisitie. De Basistraining is één ochtend bij jou of bij ons op kantoor in Utrecht. Hierin ga je nog niet bellen, maar leer je eerst de fijne kneepjes van het acquisitievak. In de Plustraining pak je in een kleine setting zelf de telefoon en ga je voor meer klanten met afspraken naar huis. Geen zorgen, wij luisteren mee en geven tussendoor waardevolle feedback. 100% afspraakgarantie! In totaal 2 dagen stomen we je helemaal klaar. Met veel gemak en vertrouwen kan je het dan prima zelf. Liever in je eigen werkomgeving? Doen we ook! Kies dus je gewenste data en zet nu de eerste stap naar plezier in telefonische acquisitie en een agenda vol met klantafspraken. Neem contact op voor meer informatie.

victor huitingTrainer is  Victor Huiting, eigenaar van Rivercloud. Victor heeft 15 jaar sales- en acquisitie-ervaring en deelt graag zijn kennis en vaardigheden vanuit zijn eigen praktijk. Als new business specialist & LinkedIn trainer helpt Victor ondernemers en salesmedewerkers met waardevolle inzichten en praktische tips over hoe je meer ideale klanten vindt en aan je bindt. Neem gerust contact met hem op voor meer informatie: tel 030-80 80 454 / victor@rivercloud.nl linkedin klein

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.