Meer Klantafspraken? 5 Gouden Tips

Meer Klantafspraken? 5 Gouden Tips

5 Gouden Tips voor Meer Klantafspraken

Heb je een gezonde ambitie naar meer klanten? Stimuleer dan het aantal klantafspraken met beslissers uit je doelgroep. Maar het blijft een uitdaging om meer nieuwe klanten aan je te binden.Vraag je je af hoe je telefonische acquisitie goed doet? Zodat jouw agenda gevuld wordt met klantafspraken? Hierbij deel 1 en geef ik je de eerste 5 Gouden Acquisitietips voor meer klantafspraken. Kun je vandaag gelijk mee beginnen!

1

Bepaal je doelgroep

Begin met het kennen en het begrijpen van de behoefte van je doelgroep. Je stemt je verhaal er optimaal op af en weet wie je wilt bellen. Nog belangrijker: je weet waarom juist jij ze met hun probleem kunt helpen. Wat zijn de zorgen en wensen van je doelgroep? Hoe kun jij dit oplossen? Het is belangrijk dit helder te hebben voordat je de telefoon pakt. Maak een goede bellijst en bel van ‘warm’ naar ‘koud’ Dit stimuleert je om in de ‘belflow’ te blijven en een mooi aantal afspraken binnen te harken.

2

Maak een script en ken je usp’s

Over het algemeen ben ik geen voorstander van belscripts, maar als telefonische acquisitie nieuw voor is je kan het zeker houvast geven. Tips voor een goede pitch zijn: een kort en bondige tekst, die concreet is en in het voordeel voor de klant werkt. Het helpt ook als je wat weggeeft, zoals een klantervaring die voor hen ook interessant is. Noteer ook zeker 5 usp’s waarmee jij je kunt profileren. Of nog beter: schrijf het voordeel voor de klant op. Bijvoorbeeld: ‘7 Dagen per week gratis thuisbezorgd’ (Coolblue) of ‘Eén maand gratis’ (Netflix).

Wil je meer klantafspraken met beslissers?

Neem contact op
3

Stel een bellijst samen

Denk aan circa 20 gekwalificeerde adressen per ‘belblok’. Dit is een tijdsblok van 2 à 3 uur waarin je je echt even focust op het maken van die goede klantafspraken. Deze lijst bestaat uit bedrijfsnaam, voor- en achternaam, directe en/of 06-nummer en functie. Meer info is nog beter. Gebruik hiervoor oude klantenlijsten of Google en LinkedIn. Je kan eventueel ook databestanden inkopen. De kwaliteit hiervan is echter wel wisselvallig, zo is mijn ervaring.

4

Plan je belblokken in

Structuur en continuïteit zijn belangrijk bij telefonische acquisitie. Wees dus even streng voor jezelf en plan een aantal ‘belbokken’ in je agenda. Hoe je je belmomenten kiest is afhankelijk van je product of dienst en je sector. In principe kun je de hele week – ongeacht het tijdstip – bellen. Over het algemeen kun je voor de zakelijke dienstverlening wel uitgaan van de dinsdag, donderdag en vrijdagochtend als goede momenten voor telefonische acquisitie. Probeer ook eens juist eens voor 09:00 of na 17:00 te bellen, dan zijn er vaak geen meetings en dus verhoogt je succeskans.

Wil je echt een vliegende start maken?

Laat ons jou dan ondersteunen met superpraktische tips en trucs in een gezamenlijke training voor telefonische acquisitie. De Basistraining is een ochtend in Utrecht. Hierin ga je nog niet bellen, maar leer je eerst de fijne kneepjes van het acquisitievak. In de Plustraining pak je in een kleine setting zelf de telefoon en ga je met afspraken naar huis. 100% afspraakgarantie! Liever in je eigen werkomgeving? Doen we ook! Kies dus je gewenste data en zet nu de eerste stap naar plezier in telefonische acquisitie en een agenda vol met klantafspraken.

victor huitingVictor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan meer zichtbaarheid en laat je zien hoe je meer klanten aantrekt met LinkedIn. Victor is de eigenaar van Rivercloud en actief op LinkedIn sinds 2007. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over de kracht van dit mooie social medium. Leadgeneratie met LinkedIn kun je ook slim uitbesteden aan Rivercloud zodat je tijd bespaart en meer tijd hebt om klantgesprekken te voeren. Neem gerust contact met hem op voor meer informatie: tel 030-80 8054 / victor@rivercloud.nl linkedin klein

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.