LinkedIn Playbook Onthult Stappenplan Voor Meer Succes

LinkedIn Playbook Onthult Stappenplan Voor Meer Succes

Leestijd: 3 min.

Laat LinkedIn slim voor je werken. Dat is wat LinkedIn voor mij is, en voor velen zou moeten zijn. Met mijn bedrijf Rivercloud help ik ambitieuze ondernemers om meer zichtbaar te zijn en meer invloed en autoriteit te verkrijgen op LinkedIn. Met als helder doel: meer leads en klanten. In mijn gloednieuwe LinkedIn Playbook introduceer ik een helder stappenplan dat je helpt om deze doelen te behalen.

Jezelf profileren op LinkedIn

Als ondernemer of sales professional ben je druk bezig met je werkzaamheden. Misschien werk je jezelf een slag in de rondte. Of drie. Zo’n beetje het laatste waar je tijd voor hebt, is jezelf profileren op sociale media zoals LinkedIn. Toch? Op LinkedIn is een professionele en overtuigende presentatie belangrijk. Het sociale netwerk is namelijk dé uitgelezen plek waar je direct in contact komt met (potentiële en bestaande) klanten en collega-ondernemers die belangrijk zijn om je werk onder de aandacht te brengen. Last but not least, je kunt elkaar helpen door klanten door te sturen en aan te bevelen. Dit doe ik vrijwel dagelijks, simpelweg omdat ik geloof in een sterk netwerk en een ander ook business gun. Goed voor je imago en je komt samen verder. Je zou dus wel gek zijn als je LinkedIn links zou laten liggen. LinkedIn voor jou laten werken, hoe doe je dat?

Meer klanten met LinkedIn

Eerst even wat feiten op een rij. LinkedIn is met 610 miljoen gebruikers het grootste zakelijke online netwerk ter wereld. Het aantal gebruikers in Nederland is ruim 7 miljoen. Ik zie het als een online netwerkevent dat 24/7 open is, het is dus tijd om handen te schudden en echt verbinding te maken. Je hebt toegang tot een immens groot publiek dat je door middel van interessante content en tips aan je kunt binden. Vertel over jezelf, jouw kwaliteiten en ervaring. Je kunt mensen van praktische tips voorzien of op ideeën brengen.

Ben jij een autoriteit?

– Show your skills!
– Kom authentiek en oprecht over
– Maak duidelijk wat jouw ‘why’ is en dat jouw business ertoe doet
– Bouw vertrouwen op. Als je autoriteit uitstraalt zullen mensen vaker bij je terugkomen. Bovendien zullen klanten vaker een product of dienst van je afnemen.

LinkedIn playbook Vergroot je zichtbaarheid. Word beter gevonden. Laat je netwerk groeien. Verkrijg meer leads met het LinkedIn Playbook. 

Download gratis LinkedIn Playbook

LinkedIn Playbook met uniek stappenplan

Hoe ga je nu het meest efficiënt met LinkedIn om? Veel ondernemers hebben geen idee hoe zij dat moeten aanpakken en waar zij moeten beginnen. Het LinkedIn Playbook kan daar verandering in brengen. Als LinkedIn-specialist presenteer ik een helder stappenplan. Met een overzicht van wat je zowel dagelijks, wekelijks als maandelijks kunt doen om beter zichtbaar te zijn en meer klanten met LinkedIn aan te trekken. Ta da! Laten we eens een paar stappen onder de loep nemen.
Tip: zorg wel dat de ‘basis’ in orde is, en je persoonlijke LinkedIn-profiel concreet, compleet en customer centric is opgesteld.

 

”LinkedIn is geen numbers game. Het is een contactsport”

Stappenplan LinkedIn: dagelijkse acties

Bekijk je profielbezoekers

Een van de eerste dingen die je dagelijks kunt checken, zijn de mensen die jouw profiel hebben bezocht. Met een gratis account kun je de laatste 5 mensen zien die je profiel hebben bezocht. Ik zie het als een gemiste oproep op je mobiel. Bel jij terug?

Stuur gepersonaliseerde connectieverzoeken

Dat is echt een must. Ik schat dat 90% van mijn connectieverzoeken geen persoonlijk bericht heeft toegevoegd. Gemiste kans! Het is vaak een startpunt van een gesprek, en dat is wat je wilt: interactie. Stuur je een bezoeker een connectieverzoek, maak dan ook duidelijk waarom je contact zoekt. Misschien hebben jullie gemeenschappelijke connecties of deel je een achtergrond, bv. studie of werkervaring. De ontvanger van jouw verzoek zal op een persoonlijk verzoek sneller ingaan. Hieruit volgt snellere netwerkgroei. Je bouwt beter aan relaties en je krijgt meer aanvragen. Zie een persoonlijk bericht bij je connectieverzoek dus als een nieuwe, goede gewoonte. Afgesproken?

Zorg voor interactie op je tijdlijn

‘Als je niet zichtbaar bent, besta je niet’. Deze duidelijke uitspraak hoorde ik pas in een gesprek met een klant die meer zichtbaarheid, vindbaarheid en leads wil. Ik heb hem geholpen zijn profiel te verbeteren. Deel relevante content. Relevant voor jouw doelgroep, in vorm en inhoud. Als ik content plaats, stel ik mijzelf de volgende vragen, voordat ik op ‘post’ klik:
– is deze content hulpvaardig?
– stimuleert het een digitaal gesprek?
– past het bij mij?
Bij 3 x Ja, post ik, anders niet. Naast regelmatig delen van content is het ook goed om door je tijdlijn te scrollen, te liken en commentaar te geven. Vooral door commentaar val je op en krijg je vaak meer profielbezoekers en connectieverzoeken, is mijn ervaring.

 

Stappenplan LinkedIn: wekelijkse activiteiten

Verrijk je LinkedIn-profiel

Regelmatig je profiel updaten door er nieuwe dingen aan toe te voegen, houdt je volgers ook scherp. Je kunt een aanbeveling doen, nieuwe mediabestanden uploaden, of je kopregel aanscherpen. Dit is een van de meest belangrijke onderdelen van je profiel. Vaak staat er zoiets als ‘accountmanager abc bv’ Maar dat zegt mij niets. What’s in it for me? Maak er bijvoorbeeld van: ‘Helpt medische bedrijven aan veilige en efficiënte IT oplossingen | Accountmanager | Cisco certified’ Hoe en waarom je je kopregel aanpast? Dat zie je in mijn superkorte video.

Professionele hulp van Rivercloud

Met mijn gloednieuwe e-book doe ik haarfijn uit te doeken hoe je LinkedIn voor jou kunt laten werken. De tips die ik geef, heb ik na jarenlang intensief LinkedIn-gebruik en onderzoek voor je verzameld. Graag deel ik die met je. Gratis. Gewoon omdat het kan en omdat het nog niet bestond. Ik gun jou meer zichtbaarheid, invloed en autoriteit met LinkedIn zodat je meer leads genereert. En dat gaat je lukken!

Benieuwd naar mij? Stuur mij gerust een (persoonlijk:-) ) linkverzoek. Contact mij als je je jouw ‘persoonlijke website’ oftewel je LinkedIn-profiel, tot in de puntjes wilt optimaliseren. En trommel mij gerust op voor een praktische LinkedIn-training in heldere taal. Liever eerst een presentatie binnen het bedrijf of een dynamische inspiratiesessie bij de businessclub ? Doen we. Ik help je graag. Download mijn LinkedIn Playbook hier. Veel succes met LinkedIn!

Ben je benieuwd hoe je LinkedIn optimaal in kan zetten?

☎ Boek een kosteloze belafspraak

Vind je deze blog interessant? Connecten? Leuk! Ik zie je persoonlijke uitnodiging graag tegemoet. linkedin klein

Over Rivercloud

victor huiting Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan meer zichtbaarheid en laat je zien hoe je meer klanten aantrekt met LinkedIn. Victor is de eigenaar van Rivercloud en actief op LinkedIn sinds 2007. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd. Als LinkedIn-expert kent hij de kracht van dit mooie social medium. Leadgeneratie met LinkedIn kun je ook slim uitbesteden aan Rivercloud zodat je tijd bespaart en meer tijd hebt om klantgesprekken te voeren. Bel of mail hem gerust voor meer informatie: 030-80 80 454 , bel/Whatsapp 06-16 26 43 49 en victor@rivercloud.nl

15 Reacties

  1. Nicole Orriëns 4 maanden geleden

    Zo’n stappenplan vind ik wel handig. Ik vind LinkedIn nogal overweldigend en onoverzichtelijk namelijk. Met zo’n stappenplan krijg ik toch een beetje houvast.

  2. Jessie | Business Blog School 4 maanden geleden

    Ha, leuk! Meteen aangevraagd. Ik ben enigszins actief op LI maar veel structuur zit er niet in. En erg efficiënt gaat het ook al niet.

    • Auteur
      Victor Huiting 3 maanden geleden

      Ik zie anders zeer regelmatig in mijn tijdlijn Jessie. Het hangt ook van je doelen af en waar je doelgroep zit. Kies vooral je kanaal, LinkedIn is vooral zakelijke markt.

  3. Melanie Hoogvliet 4 maanden geleden

    Wat een super handig stappenplan, ik ga er zeker naar kijken.

  4. Dhini 4 maanden geleden

    Handig artikel!!!

  5. Bryan 3 maanden geleden

    Leuke tips! Ga ik zeker gebruiken. Want mijn account is nu vrij doods eigenlijk.

    • Auteur
      Victor Huiting 3 maanden geleden

      Goed om te horen Bryan! Doe er je voordeel mee en contact mij gerust bij vragen. Groet Victor

  6. Rory 3 maanden geleden

    Ik zie dat ik in ieder geval een ding al goed doe: ‘gepersonaliseerde connectieverzoeken’. Dat doe ik al-tijd. Omdat ik dat belangrijk vind en ik ook zo zelf benaderd wil worden. Ik geloof in het persoonlijke. Je artikel goed doorgenomen. Ik weet niet of ik het allemaal goed doe (dat liken en reageren in de timeline zou ik nog wel wat meer mogen doen. Maar ik heb er niet altijd de tijd voor), maar het begin is er.

    • Auteur
      Victor Huiting 3 maanden geleden

      Heel goed Rory! De kracht in LinkedIn zit echt in het persoonlijke, directe contact waarin je waarde toevoegt. Zie mijn artikel ter inspiratie en pluk daar je eigen vruchten van. Als je een (gratis) handig stappenplan wilt zou ik eens kijken naar: https://www.rivercloud.nl/linkedin-playbook. Succes, groet Victor

  7. Anja 3 maanden geleden

    Oh… LinkedIn staat nog op mijn to-do list, maar dacht er eigenlijk nooit zo bij na dat het zo veel impact kon hebben. Misschien toch eens wat meer tijd en aandacht aan besteden.

    • Auteur
      Victor Huiting 3 maanden geleden

      Ik heb flink wat e-books, blogs en video’s gepubliceerd (en er komt nog heel wat aan) dus doe daar je voordeel mee. Contact mij gerust bij vragen

  8. Lodi 3 maanden geleden

    Wat een goed artikel, ik ben veel te weinig bezig met LinkedIn, associeer het eigenlijk nog steeds met werk zoeken terwijl ik steeds vaker interessante artikelen hier vind.

    • Auteur
      Victor Huiting 3 maanden geleden

      Wat goed om te horen, blijf mij volgen voor LinkedIn updates.

  9. Mandy 3 maanden geleden

    Heel handig artikel!

    • Auteur
      Victor Huiting 3 maanden geleden

      Dank je Mandy.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.