LinkedIn-interview: 5 tips van 5 LinkedIn-gebruikers

LinkedIn-interview: 5 tips van 5 LinkedIn-gebruikers

Leestijd: 3 min.

LinkedIn-inspiratie opdoen, dat willen we natuurlijk allemaal 😀 Daarom deel ik in dit artikel praktijkervaringen van 5 mensen over waarom zij LinkedIn gebruiken, wat ze ermee bereiken én ze delen hun beste advies. Graag deel ik in dit tweede deel hun verfrissende inzichten en tips met jou in deze speciale blogpost. Doe er je voordeel mee, laat je inspireren.

Introductie voor meer LinkedIn-inspiratie

 

Janien Slendebroek – Stapel. Executive Assistent van Director Finance Shared Service Centre NL en social-media-ambassadeur bij FrieslandCampina. LinkedIn

 

 

 


Floris Hülsmann. Oprichter en eigenaar van Namarama, hét naamcreatiebureau van Nederland en gespecialiseerd in het ontwikkelen van onvergetelijke bedrijfsnamen. LinkedIn

 

 

 

Marrit Postma. Helpt met Woordprikkels anderen met hun verhaal, door tekst te (her)schrijven of redigeren. Missie: vrouwelijke ondernemers ondersteunen door tekst prikkelender en helderder te maken. LinkedIn

 

 

 


Michel Vonk.
Mensen en bedrijven helpen hun (online) ambities te realiseren met converterende websites, webshops en (maatwerk)applicaties. Directeur/eigenaar bij Expedient. LinkedIn

 

 

 

 

Anja Vuijselaar. Speelt als directeur met Petersburg Consultants een leidende rol in de energietransitie. Specialist in het bedenken en ontwerpen van hoogspanningsverbindingen. LinkedIn

 

Hoe gebruik je LinkedIn?

Janien: Ik zoek vaak naar (oud-)collega’s en verbind mensen graag met elkaar. En ik zoek op specifieke hashtags voor inspiratie en tips. Voor mij is LinkedIn echt een waardevolle bron van informatie, het helpt mij meer dan Google.
Floris: LinkedIn ervaar ik als een perfect platform om top of mind te blijven voor mijn netwerk. Wat ik doe is uniek en door 1 à 2 keer per week te posten, denken mensen eerder aan mij wanneer ze mij nodig hebben.
Marrit:
In contact komen met anderen is voor mij lastiger als slechtziende. Dat kan online vaak makkelijker dan op netwerkbijeenkomsten. Ik probeer actief de interactie op te zoeken om mijn netwerk te vergroten en klanten aan te trekken.
Michel:
Voorheen was ik meer passief en verzamelde ik connecties. Nu heb ik mijn profiel verbeterd, post ik regelmatig en zet ik LinkedIn actief in om contact te komen met (nieuwe) klanten.
Anja:
Opvallen en herkenning creëren, als bedrijf en als persoon. Werken aan zichtbaarheid met goede content, LinkedIn is belangrijk voor de strategie en het volgen en delen van ontwikkelingen. Ik merk dat het platform goed werkt als arbeidscommunicatiemiddel om klanten en het juiste personeel aan te trekken.

”Ik ben fan van LinkedIn!”

Heb je weleens iets bijzonders meegemaakt via LinkedIn?

Janien: Jouw verzoek om over LinkedIn geïnterviewd te worden is verrassend en leuk! En dat door een ervaren LinkedIn-specialist. Net voor corona is bij ons MS Teams geintroduceerd en via LinkedIn heb ik heel veel geleerd over hoe je deze tool het beste kunt inzetten.
Floris: Toen de AVG-wet net geïntroduceerd werd, postte ik een mopje: ‘Weet jij nog een goede AVG-specialist? Ja. Mag ik z’n nummer? Nee.’ Zelden heeft een post van mij het zo goed gedaan.
Marrit:
Ik ben eens benaderd om te gastbloggen over digitale toegankelijkheid. En dit interviewverzoek komt ook via LinkedIn, mooie ervaring!
Michel:
LinkedIn goed inzetten kost tijd, consistentie is key. Ik heb wel eens een talentvolle stagiair gevonden. En ik krijg regelmatig enthousiaste klantreacties als ik deel waar we mee bezig zijn.
Anja:
Ik heb zelf eens via LinkedIn gesolliciteerd naar een functie in de Raad van Toezicht.

LinkedIn interview Rivercloud

Wat zijn je favoriete functies?

Janien: Zoeken op specifieke hashtags doe ik graag. Ik ben eens trending geweest op LinkedIn met een hashtag in communicatie! Je kunt naast connecten ook volgen, dat heeft mijn voorkeur. Bij FrieslandCampina werken heel veel mensen, ik gebruik LinkedIn om op de hoogte te blijven van nieuws en van wat (oud-)collega’s doen. Ook LinkedIn-evenementen vind ik interessant, maar voor mij is deze functie nog niet helemaal compleet. En ik geef regelmatig aanbevelingen, ik kijk daar zelf ook naar bij anderen.
Floris: Gewoon lekker scrollen door de tijdlijn, ik raak erdoor geïnspireerd. Ook gebruik ik Berichten veel voor de 1-op-1 contacten.
Marrit:
Alternatieve tekst toevoegen aan afbeeldingen voor voorleessoftware, LinkedIn heeft dit heel makkelijk gemaakt zodat blinden en slechtzienden ook mee kunnen doen.
Michel:
Sales Navigator is een fantastische tool. En bouwen aan de vaak 1-op-1-relatie werkt voor mij heel goed.
Anja:
Ik kijk dagelijks wie er jarig is en feliciteer ze met een persoonlijke tekst, dit wordt gewaardeerd. En mensen opzoeken. Ik ben fan van LinkedIn!

Linkedin Profiel Checklist RivercloudWil je zichtbaarder worden en meer klanten aantrekken met LinkedIn? Start dan met de LinkedIn Profiel Checklist. Met een tiptop profiel zorg je voor de allerbeste eerste indruk en maak je het verschil.

Download gratis LinkedIn Profiel Checklist

Heb je een leuk weetje over jezelf dat niet op je LinkedIn-profiel staat?

Janien: Voor nieuwe medewerkers ben ik een luisterend oor en ik maak ze graag snel wegwijs. Daarnaast ben ik creatief ingesteld en leer ik nu veel over visueel communiceren. Superinteressant vind ik dat.
Floris: Binnenkort ben ik kandidaat bij het tv-programma Met het mes op tafel, een leuke kennisquiz. Ik sta elke ochtend om 5 uur op en dan mediteer ik. Dit geeft mij rust en haalt druk van de ketel.
Marrit:
Ik houd van filosofie, psychologie en populair-wetenschappelijke info zoals Quest en Onze Taal. En ik doe op wedstrijdniveau aan showdown, dit is tafeltennis voor slechtzienden. Ik heb namelijk LOA, een erfelijke oogziekte. Ik ben op mijn 12e slechtziend geworden en heb een zicht van 30%. Mijn 2 kinderen zijn niet slechtziend.
Michel:
Zwemmen en reizen zijn dingen die ik graag doe. En ik geniet van mijn gezin, ik heb 2 zoons van 9 en 12. Onlangs nam ik ze mee naar kantoor. ‘Hoe weet je dat allemaal?’ zeiden ze. Mijn werk is mijn hobby, ik vind het leuk van niets iets te maken.
Anja:
Ik ben voorzitter van de Ouderraad en lid van diverse netwerkclubs. Ook heb ik 2 tieners in huis van 15 en 17 en ik stimuleer hen om nu al met LinkedIn aan de slag te gaan als voorbereiding op de toekomst.

 

”Don’t count the impressions, count the impressed (Simon Sinek)”

Linkedin interview Rivercloud 2

Welke tips heb je voor andere LinkedIn-gebruikers?

Janien: Focus op 1 à 2 kanalen en doe dat zo goed mogelijk. Bij mij is dat onder andere LinkedIn. En durf te vragen! Stel een hulpvraag in je post en je krijgt in no time waardevolle feedback en advies uit je community.
Floris: Bedenk wat je doel is met LinkedIn, nu of in de toekomst. Bijvoorbeeld: waar zou ik het liefst willen werken? En hoe kan ik mijzelf zo profileren om mezelf goed in de kijker te spelen? En het gaat niet om likes en comments, maar om de klik met mensen.
Marrit:
Zorg dat je content toegankelijk is voor mensen met een beperking, door bijvoorbeeld alternatieve tekst aan afbeeldingen toe te voegen en geen gekke lettertypes te gebruiken.
Michel:
LinkedIn slim en goed inzetten kost tijd. Richt je profiel netjes in en kijk als ondernemer strategisch naar hoe LinkedIn je verder kan brengen.
Anja:
Laat jezelf zien, wees actief en bouw aan een relevant netwerk.

Benieuwd hoe je LinkedIn nog beter inzet voor meer groei? Boek direct je groeigesprek (max. 2 per maand beschikbaar) en ontdek wat LinkedIn jou concreet oplevert.

☎ Boek nu een groeigesprek

Conclusie

Veel succes met het toepassen van deze inzichten in dit interview met 5 LinkedIn-gebruikers. Doe er je voordeel mee 💪 Deze tips kunnen je LinkedIn-ervaring verrijken en bijdragen aan het bereiken van je doelen. Heb je een mooie ervaring opgedaan via LinkedIn? Deel je unieke verhaal. Contact met mij en ik zet je bij een volgende blogpost in de spotlights 💡

Over Rivercloud

victor huitinglinkedin klein Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan meer zichtbaarheid en laat je zien hoe je meer klanten aantrekt met LinkedIn. Victor is de eigenaar van Rivercloud en actief op LinkedIn sinds 2007. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over de kracht van dit mooie social medium. Leadgeneratie met LinkedIn kun je ook slim uitbesteden aan Rivercloud zodat je tijd bespaart en meer tijd hebt om klantgesprekken te voeren. Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80454, bel/Whatsapp 06-16 26 43 49 en victor@rivercloud.nl 

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.