LinkedIn Inspiratie: Inzichten en Tips van 5 LinkedIn Gebruikers

LinkedIn Inspiratie: Inzichten en Tips van 5 LinkedIn Gebruikers

Leestijd: 3 min.

LinkedIn inspiratie opdoen, dat willen we natuurlijk allemaal😀. Daarom deel ik praktijkervaringen van 5 mensen over waarom zij LinkedIn gebruiken, wat ze ermee bereiken én delen ze hun beste advies. Graag deel ik met jou deze verfrissende inzichten en tips in dit interview blog. Doe er je voordeel mee, laat je inspireren.

Introductie

 

Bart Huisinga. Eigenaar van Bartmanzboot, dit is een inspirerende en prijswinnende vergaderlocatie in Loenen aan de Vecht. LinkedIn Website

 

 

 


Gerard Werkhoven
. BusinessCoach en adviseur voor ambitieuze ondernemers. Spreker, docent en actief in diverse Raden van Advies. LinkedIn Website

 

 

 

Petra Smit. Psycholoog, ondernemer, auteur en telemarketing expert: helpt jou aan afspraken met mensen die je écht willen spreken.
LinkedIn Website

 

 

 


Bart van den Belt.
Auteur, spreker, ondernemer en eigenaar van Zakelijk Succes Academie: leidt professionals op als ondernemer die een verschil willen maken voor hun klanten. LinkedIn Website

 

 

 

 

Haydar Barak. Verbinder en ambassadeur. Bedenker event ‘Op de bank, bij de bank’ bij ABN AMRO. LinkedIn Website

 

Waarom gebruik je LinkedIn?

Bart Huisinga: Mezelf in de kijker spelen vanwege zakelijke kansen voor mijn boot. Uitbreiden en onderhouden van netwerk en zichtbaarheid. LinkedIn helpt mij in de beeldvorming over een persoon en ik kan beter inschatten met wie ik wil connecten.
Gerard: Actualiteiten bijhouden. Mensen met elkaar verbinden. Focus op Utrechtse regio en je netwerk.
Petra: Info achterhalen, contactpersonen in de doelgroep. Ook historie uitpluizen: wat heeft iemand gedaan? LinkedIn is goed voor het achter halen van interesses, gemeenschappelijke connecties en de netwerken die erachter zitten.
Bart van den Belt: Om contact te leggen en info over mijn trainingen te delen. En ook lezen, kennis delen en waarde toevoegen aan mijn netwerk.
Haydar: Als inspiratiebron: enthousiasme en het persoonlijke. Ik geniet van de verhalen, krijg er energie van. Ook kennis vergaren, je hoort het allemaal uit eerste hand. En het verruimt mijn blikveld, je leert van elkaars perspectieven en over andere onderwerpen en ontwikkelingen. Voor mezelf kies ik wat mij aanspreekt, overal leer je wat van.

”De kracht van LinkedIn zit in verbinding en waardering”

Wat wil je ermee bereiken?

Bart Huisinga: Groei van bedrijf. Mezelf echt als specialist voor unieke vergaderlocaties neerzetten.
Gerard: In contact blijven met elkaar. Interactie op updates en content, persoonlijke reactie. Je blijft bij elkaar in beeld en soms leidt dat zelf tot een ontmoeting. En ook om interessante bijeenkomsten bij te wonen.
Petra: Exposure. In contact komen met de doelgroep en leads verkrijgen.
Bart van den Belt: Inspiratie voor persoonlijke en zakelijke groei bieden, helpen op weg naar succes.
Haydar: De kracht van LinkedIn zit in echte verbinding en waardering. Laat mensen shinen, ik geloof in positieve energie. De tone of voice is belangrijk voor mij.

LinkedIn inspiratie

Wat zou LinkedIn anders mogen doen voor een betere gebruikerservaring?

Bart Huisinga: Activiteiten van andere gebruikers beter zichtbaar en vindbaar maken, naar mijn idee zit het te verstopt en moet ik teveel klikken
Gerard: Soms wanneer ik iets post, zie ik erna weleens dat iets nog beter geformuleerd kan worden. Wat mij betreft zou de opmerking ‘bewerkt’ dan niet zichtbaar hoeven te zijn.
Petra: Synchronisatie met mijn crm software zou mooi zijn. Ook kan je helaas geen data exporteren vanuit LinkedIn’s Premium pakket Sales Navigator, je merkt dat er geen focus op zzp/klein mkb is.
Bart van den Belt: De instellingen zijn niet gebruiksvriendelijk en LinkedIn groepen is een zorgenkindje, dat doet Facebook beter.
Haydar: Een roadmap, ik wil weten wanneer wat aan updates en ontwikkelingen gereleased wordt. Nu is het gissen en is er ‘opeens’ iets nieuws. De communicatie zou hierin duidelijker mogen.

Wil je zichtbaarder worden en meer klanten aantrekken met LinkedIn? Start dan met de LinkedIn Profiel Checklist. Met een tiptop profiel zorg je voor de allerbeste eerste indruk en maak je het verschil.

Download gratis LinkedIn Profiel Checklist

Wat ervaar je als grootste voordeel?

Bart Huisinga: LinkedIn is een prettig, informatief platform. De zoekfunctie is ook heel mooi om slim te zoeken naar mijn doelgroep en vervolgstappen te ondernemen. In kaart brengen van concurrentie is dan ook een voordeel. Het begint altijd met awareness en LinkedIn is een heel mooi medium om zichtbaar te zijn. Het heeft enorme potentie -waar ik nog niet alles uithaal- zoals discussies en oproepen voor inspirerende vergaderlocaties.
Gerard: Slim zoeken met de filters op specifieke doelgroep en termen. En op de hoogte blijven wat er in mijn netwerk gebeurt, baanwisselingen en het helpt bij het vinden van interessante aanknopingspunten bij een persoonlijk gesprek.
Petra: LinkedIn is voor mij een bijna compleet, inspirerend social media platform. Personal branding staat centraal en het persoonlijke contact is echt een plus.
Bart van den Belt: Het is professioneel en zakelijk, geen kattenfilmpjes en puzzels gelukkig😊 Ik zet het strategisch in en produceer meer dan dat ik consumeer.
Haydar: LinkedIn geeft mij een kijkje in de keuken als persoon, de één-op-één relatie. En het maakt het mij makkelijk om mensen te benaderen. Het is ook een energiebron om mezelf op te laden.

 

”Gebruik LinkedIn actief! Bouw aan je netwerk en connect”

LinkedIn inspiration

LinkedIn inspiratie: wat is jouw beste advies aan andere LinkedIn gebruikers?

Bart Huisinga: Elke ondernemer -ook zzp’er- zou een bedrijfspagina mogen aanmaken, optimaliseren en koppelen aan persoonlijk profiel. Zorg voor een compleet en klantgericht persoonlijk profiel. Laat de beste versie van jezelf zien, presentatie is anno nu heel belangrijk. Verdiep je er een beetje in, LinkedIn biedt meer mogelijkheden dan je denkt en kan je veel opleveren.
Gerard: Rondscrollen en regelmaat erin houden. Je komt altijd weer interessante dingen tegen en is mijn LinkedIn inspiratie. Maak het niet te zwaar, hou het luchtig.
Petra: Gebruik het actief! Bouw aan je netwerk en connect, dat moedig ik van harte aan. Zo blijf je in elkaars beeld, op de hoogte en kan je elkaar beter inspireren en helpen.
Bart van den Belt: Geef, geef en geef. Bouw aan relaties: kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit. Als je het allebei doet, doe je het nog beter😀. En voel je vrij om niet overal op te reageren. Draagt het bij aan je doelstellingen? Dan is een reactie gepast. Graag bied ik je hierbij gratis mijn e-boek aan: ”Lanceer je bedrijf”
Haydar: Laat jezelf zien. Zoek de verbinding, geef bijvoorbeeld eens een compliment. Creëer interactie, ga echt in gesprek met elkaar. En verdere ingevingen: onderhoud je netwerk, toon oprechte interesse, wees positief en zorg voor energie.

Benieuwd hoe je LinkedIn optimaal inzet? Boek direct je belafspraak en ontdek wat LinkedIn je concreet oplevert.

☎ Boek een kosteloze belafspraak

Conclusie

Veel succes met het inzetten van deze inzichten en tips met LinkedIn. Het kan je LinkedIn ervaring verrijken en bijdragen aan het bereiken van je doelen. Heb je een mooie ervaring opgedaan via LinkedIn? Deel dan je unieke verhaal met mij en ik zet je bij een volgend blog in de spotlights.

Over Rivercloud

victor huitinglinkedin klein Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan meer zichtbaarheid en laat je zien hoe je meer klanten aantrekt met LinkedIn. Victor is de eigenaar van Rivercloud en actief op LinkedIn sinds 2007. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over de kracht van dit mooie social medium. Leadgeneratie met LinkedIn kun je ook slim uitbesteden aan Rivercloud zodat je tijd bespaart en meer tijd hebt om klantgesprekken te voeren. Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80454, bel/Whatsapp 06-16 26 43 49 en victor@rivercloud.nl 

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.