LinkedIn Bedrijfspagina: 10 Nieuwe Features die je Niet wilt Missen

LinkedIn Bedrijfspagina: 10 Nieuwe Features die je Niet wilt Missen

LinkedIn bedrijfspagina: 10 nieuwe features die je niet wilt missen

Als je de gemiddelde LinkedIn-expert vraagt of je iets met je bedrijfspagina moet doen, zullen de meesten zeggen dat het handig is om er eentje te hebben, maar dat je je beter op je persoonlijke profiel kunt focussen. “Mensen connecten met mensen, niet met logo’s”, is de standaard reactie. Het is dan ook niet zo vreemd dat het bereik van bedrijfspagina’s veel lager is dan dat van persoonlijke profielen.
Dit jaar zijn er een aantal nieuwe mogelijkheden bijgekomen die het heel interessant maken om je LinkedIn bedrijfspagina nieuw leven in te blazen. Zo kun je werknemers nu een melding sturen bij een nieuwe post en je kunt weer zien wie precies je volgers zijn. Eindelijk! In dit artikel lees je er alles over.

Posts van medewerkers delen

Voorheen was het alleen mogelijk om een post van een bedrijfspagina op een persoonlijk profiel te delen. Maar nu kan het ook andersom. Dus plaatst een van je medewerkers een interessante en voor het bedrijf relevante post op zijn profiel? Dan kun je deze nu ook delen op de bedrijfspagina. Dit is ook een leuke manier om je medewerkers in het zonnetje te zetten met een opgestoken duim of een positief commentaar. Wil je optimaal gebruik maken van het netwerk zorg dan wel eerst voor een professioneel LinkedIn profiel.

Je werknemers een melding sturen

Het succes van een LinkedIn-bedrijfspagina staat of valt met het engagement dat de pagina krijgt. Daarom heeft LinkedIn pagina’s en Elevate, een employee advocacy tool, samengevoegd om de interactie te stimuleren. Het is nu mogelijk om medewerkers een ‘employee notification’ te sturen op het moment dat je een nieuwe post hebt gedeeld op de bedrijfspagina. Zo kunnen zij de post een like geven en erop reageren en daardoor komt je content bij meer mensen in beeld. Om misbruik te voorkomen, kun je slechts eens in de 7 dagen een melding sturen.

my company tab LinkedIn pages - Rivercloud My company tab - Rivercloud

 

 

Je LinkedIn-bedrijfspagina optimaliseren met de Page completion meter

Volledige bedrijfspagina’s genereren 30% meer paginaweergaven per week dan onvolledige pagina’s. Veel beheerders bleken echter niet te weten dat hun pagina niet compleet was. Om deze reden heeft LinkedIn de Page completion meter geïntroduceerd. Hiermee word je stap voor stap begeleid bij het voltooien van je pagina.

completion meter Linkedin bedrijfspagina - Rivercloud

LinkedIn bedrijfspagina checklist victor huitingWil je zichtbaarder zijn en meer relevante volgers voor je pagina? Start dan met de gratis LinkedIn Checklist Bedrijfspagina. Met een tiptop pagina onderstreep je jouw expertise en maak je het verschil.

Download gratis de LinkedIn Checklist Bedrijfspagina

Een klikbaar telefoonnummer toevoegen

Als bedrijf wil je het de bezoekers van je bedrijfspagina natuurlijk zo gemakkelijk mogelijk maken om contact met je op te nemen. Handmatig een telefoonnummer moeten intypen op je smartphone is niet meer van deze tijd. Daarom zijn de telefoonnummers op LinkedIn nu klikbaar. Zo kunnen potentiële klanten of sollicitanten die jouw pagina bezoeken vanaf hun smartphone met één druk op de knop contact met je opnemen.

klikbaar telefoonnummer op bedrijfspagina - Rivercloud

 

 

Connecties uitnodigen je LinkedIn bedrijfspagina te volgen

Eindelijk kan dit weer! Dit is een hele interessante update om meer relevante volgers voor je pagina te krijgen. Er zijn op LinkedIn 2 manieren waarop je connecties kunt uitnodigen:.

Manier 1

  • Ga naar je bedrijfspagina
  • Klik op ‘tools voor beheerders’
  • Klik op ‘connecties uitnodigen om te volgen’
  • Vink de connecties aan die je een uitnodiging wilt sturen

Je kunt maximaal 100 personen per maand uitnodigen je bedrijfspagina te volgen. Bedenk hierbij wel of jouw pagina voor die ander interessant is en nodig niet zomaar iedereen uit. Als iemand je verzoek accepteert krijg je dit credit weer terug.

Manier 2

Manier 2 is de promotie methode. Promoot je pagina in je nieuwsbrief, in je e-mailhandtekening, je website of andere social media. Of vraag mensen je bedrijfspagina te gaan volgen. Deze en meer slimme tips passeren de revue tijdens mijn training LinkedIn bedrijfspagina

connecties uitnodigen linkedin bedrijfspagina - Rivercloud

 

Volgers van je bedrijfspagina bekijken

Een andere zeer nuttige, nieuwe functie is dat je meer inzicht hebt in de volgers van je bedrijfspagina. Zo kun je zien hoeveel volgers je hebt, wie het zijn en wanneer ze je zijn gaan volgen. Verder heb je toegang tot demografische data over je volgers, zoals hun locatie, functie en bedrijfstak. Deze informatie helpt je je content beter op je volgers af te stemmen. Als je dit slim opvolgt kan je netwerk sneller groeien met de juiste mensen, stimuleer je interactie en bouw je optimaal aan relaties voor meer leads. Ik kan je helpen deze kansen te verzilveren, bel, mail of app mij dan.

volgers bekijken LinkedIn pagina - Rivercloud

 

Dit is nieuw voor de LinkedIn bedrijfspagina

Updates plaatsen vanaf je telefoon

Als je bijvoorbeeld op een beurs staat of een evenement organiseert, wil je dat natuurlijk delen met je netwerk op LinkedIn. Gelukkig is het inmiddels mogelijk om vanaf je smartphone een update op je bedrijfspagina te plaatsen. Zo hoef je geen laptop mee te slepen en kun je toch altijd en overal laten zien waar je op dat moment mee bezig bent.

 

Victor HuitingLaat jij duizenden euro’s omzet liggen op LinkedIn? Ontdek je groeikansen in een kosteloos groeigesprek. Er zijn 2 groeigesprekken per maand beschikbaar.

☎ Boek een groeigesprek

Mensen taggen in afbeeldingen

Het taggen van personen is een goede manier om meer engagement te krijgen, en dus zichtbaarder te worden met je posts. Als de getagde persoon reageert, wordt jouw bericht immers ook zichtbaar in zijn netwerk. Tegenwoordig is het niet alleen mogelijk om in een post op je persoonlijke profiel mensen te taggen, het kan ook in een post op je bedrijfspagina. De persoon die wordt getagd krijgt vervolgens een notificatie dat hij getagd is en kan al of niet reageren. 

LinkedIn Stories op de bedrijfspagina

Liefhebbers van Instagram Stories zaten er al een tijdje op te wachten: LinkedIn Stories. In mei 2020 was voor Nederland als eerste Europese land eindelijk zover. Sindsdien kunnen we ook onze volgers op LinkedIn een kijkje achter de schermen geven in vluchtige Stories die na 24 uur weer verdwijnen. In juni zijn de Stories ook voor bedrijfspagina’s beschikbaar gekomen. Net als op je profiel is het voorlopig alleen mogelijk om Stories aan te maken en te bekijken vanuit de app. Marcel Molenaar, country manager van LinkedIn Benelux geeft in deze post 3 tips.

Linkedin stories op je bedrijfspagina - Rivercloud

 

Evenementen aanmaken vanuit de bedrijfspagina

Voorheen kon je alleen evenementen aanmaken vanuit je persoonlijke profiel op LinkedIn. Inmiddels kan dit ook via de bedrijfspagina. Je vindt deze optie onder ‘Tools voor beheerders’, rechts bovenaan je bedrijfsprofiel. Hier kun je vervolgens aangeven waar het event over gaat, of het een online of offline event is, wanneer het event plaatsvindt en wie het mag zien (iedereen of alleen genodigden).

LinkedIn events op bedrijfspagina - Rivercloud

Meer betrokkenheid creëren op je LinkedIn bedrijfspagina is belangrijk. Immers: je kunt nog zoveel interessante content delen, als dat nauwelijks leidt tot engagement, schiet je je doel voorbij. Gelukkig heeft LinkedIn het met deze nieuwe features een stuk gemakkelijker gemaakt om zichtbaarder te worden met je bedrijfspagina. 

Over welke nieuwe feature ben jij het meest enthousiast? Laat het me weten in de reacties of contact mij gerust bij vragen, ik help je graag!

Over Rivercloud

victor huitingVictor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan meer zichtbaarheid en laat je zien hoe je meer klanten aantrekt met LinkedIn. Victor is de eigenaar van Rivercloud en actief op LinkedIn sinds 2007. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over de kracht van dit mooie social medium. Leadgeneratie met LinkedIn kun je ook slim uitbesteden aan Rivercloud zodat je tijd bespaart en meer tijd hebt om klantgesprekken te voeren. Neem gerust contact met hem op voor meer informatie: tel 06-16 26 43 49/ victor@rivercloud.nl linkedin klein

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.