Hashtags op LinkedIn: alles wat je moet weten in 2023

30 november, 2023

Hashtags op LinkedIn zijn sinds de introductie in 2018 snel gemeengoed geworden. In de praktijk zie ik echter dat hashtags op LinkedIn vaak niet goed begrepen worden. Zonde, want een juist gebruik van hashtags kan eraan bijdragen dat jouw content door veel meer mensen wordt gezien. Ik vertel je in dit artikel alles wat je moet weten over hashtags op LinkedIn.

Wat zijn hashtags?

Hashtags zijn woorden die beginnen met een hekje (#). Op het moment dat je ze toevoegt aan je post worden ze zwart en klikbaar:

Mensen die erop klikken, krijgen vervolgens meer posts te zien waarin deze specifieke hashtags worden gebruikt. Vanuit dit scherm kun je er ook meteen voor kiezen de hashtag te volgen.

Maar je kunt hashtags ook gebruiken op je LinkedIn-profiel en op je bedrijfspagina zelf. Dan zijn ze niet klikbaar en gedragen ze zich als gewone zoektermen. Wil je je zichtbaarheid vergroten en optimaal gebruikmaken van de hashtags? Zorg dan wel eerst voor een professioneel LinkedIn profiel en laat de beste versie van jezelf zien.

Waarom zou je LinkedIn-hashtags gebruiken?

Vaak krijg ik de vraag tijdens mijn LinkedIn trainingen wat hashtags zijn en vooral waar je ze voor kan gebruiken. De belangrijkste reden waarom je hashtags zou willen gebruiken, is dat je op die manier op de hoogte blijft van onderwerpen die interessant zijn voor jou en de interactie kunt aangaan met mensen die ‘jouw’ hashtags gebruiken.

Het is dus een goede manier om in contact te komen met LinkedIn-gebruikers die dezelfde professionele interesses hebben als jij. Je kunt vervolgens met elkaar connecten en misschien rolt er wel een mooie samenwerking uit!

Andersom werkt het net zo: door hashtags te gebruiken word je zelf ook gevonden door mensen die jou zelf (nog) niet volgen, maar de hashtags die je gebruikt wel.

Waar gebruik je hashtags op LinkedIn?

In status updates

Hashtags toevoegen aan een status update is een mooie manier om een groter bereik te krijgen met je post. Schrijf eerst je post en typ vervolgens het #-symbool om een hashtag toe te voegen. Je kunt ook kiezen voor een van de suggesties die LinkedIn zelf geeft.

In artikelen

Daarnaast kun je hashtags toevoegen aan je artikelen. Zet ze bijvoorbeeld onder aan je artikel of voeg ze toe als je op ‘Publish’ hebt geklikt. Dan verschijnt er namelijk een pop-up waarin je een korte intro bij je artikelen kunt schrijven. Hier kun je ook weer hashtags aan toevoegen.

Goed om te weten: LinkedIn-artikelen verschijnen niet in ‘hashtagfeeds’. Hashtags in je artikelen dragen dus niet bij aan je zichtbaarheid, maar je kunt ze wel toevoegen om snel duidelijk te maken waar je artikel over gaat.

In reacties

Ook aan reacties op andermans posts kun je hashtags toevoegen. Net als bij artikelen verschijnen ook deze comments niet in ‘hashtagfeeds’, maar je kunt ze bijvoorbeeld wel gebruiken om een post kracht bij te zetten of een hashtag die jij regelmatig gebruikt in je posts (en die relevant is voor de discussie) onder de aandacht te brengen.

In je profiel

Verder kun je, zoals gezegd, in je profiel hashtags gebruiken om gevonden te worden op een specifieke zoekterm. Deze zijn echter niet klikbaar en dus niet doorzoekbaar. Als copywriter word je zowel gevonden op #copywriter als op copywriter. Sinds de uitrol van de profielfunctie ‘creatormodus’ kan je maximaal 5 hashtags aan je profiel koppelen. Dit helpt in je branding en je vindbaarheid. Ik zou hem dus even activeren of laat mij je helpen (stuur een app/mail via de pop up in dit scherm).

Op je bedrijfspagina

Voor hashtags op bedrijfspagina’s geldt hetzelfde als voor hashtags op LinkedIn-profielen: ze zijn niet klikbaar en dus niet doorzoekbaar. Het maakt daarom niet uit of je een zoekterm in combinatie met een hashtag gebruikt of niet.

Een interessante aanvulling voor bedrijfspagina’s is dat je als bedrijfspagina maximaal 3 hashtags kunt claimen. Dit betekent dat je als bedrijfspagina kunt reageren op posts waarin deze hashtags worden gebruikt.

Hashtags claimen doe je zo:

  1. Ga naar je bedrijfspagina
  2. Ga naar ‘Pagina Bewerken’ aan de linkerkant
  3. Ga naar ‘Hashtags’
  4. Kies er naar wens maximaal 3 hashtags toe (wisselen kan altijd) en klik op ‘Opslaan’

Nu zie je de geclaimde hashtags onder Hashtags staan.

Tijdwinst en meer waardevolle leads

Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.

  • Vergroot jouw zichtbaarheid en wordt beter gevonden

  • Laat je netwerk groeien met relevante connecties

  • Onderstreep je expertstatus

  • Trek vaker betere klanten aan

Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven

Waar plaats je hashtags?

Hoewel het voor het bereik van je posts niet lijkt uit te maken waar je je hashtags plaatst, is het gebruikelijk om hashtags onderaan je bericht te plaatsen en dus niet in de lopende tekst. Dit kan dus zowel naast elkaar of onder elkaar.

Hoe schrijf je hashtags?

Schrijf hashtags altijd aan elkaar. Zelfs als ze uit meerdere woorden bestaan en zelfs als je in correct Nederlands een koppelteken zou toevoegen. Anders ziet LinkedIn alleen het eerste deel als hashtag.
Dus niet #LinkedIn-tips, maar wel #LinkedInTips of #linkedintips.

Verder is het aan te raden om bij hashtags die uit meerdere woorden bestaan, elk woord met een hoofdletter te laten beginnen. Dus bijvoorbeeld: #LinkedInMarketing, in plaats van #linkedinmarketing.
Daar zijn 2 redenen voor:

1. Voorkom mogelijke verwarring

Ten eerste zorgt dit ervoor dat de hashtag beter leesbaar is, waardoor er geen verwarring kan ontstaan. In het geval van #LinkedInMarketing zal er weinig verwarring ontstaan, maar mijn Britse collega John Espirian deelt het voorbeeld van #powergenitalia. Dit kun je lezen als #PowergenItalia of #PowerGenitalia (grappig, maar niet wat bedoeld wordt).

2. Toegankelijker voor blinden en slechtzienden

Ten tweede zijn hashtags die op deze manier geschreven worden ook beter te lezen voor blinden en slechtzienden die een screenreader gebruiken.

Hoe kies je de juiste hashtags?

Het kiezen van de juiste hashtags is misschien wel het lastigste aan hashtags op LinkedIn. Dit is dan ook iets wat ik regelmatig verkeerd zie gaan. Mensen maken van willekeurige woorden een hashtag, ze kiezen hashtags die niets te maken hebben met hun dienstverlening of ze gebruiken veel te populaire hashtags waardoor hun post direct ondersneeuwt.

Enkele tips om de juiste hashtags te kiezen:

  • Kies voor een mix van populaire en minder populaire hashtags
  • Kies voor hashtags die bij je dienstverlening passen en die je doelgroep ook gebruikt (‘branded hashtag’)
  • Hanteer een basislijst met hashtags en voeg daarnaast post-specifieke hashtags toe

Maar je kunt natuurlijk ook zelf een hashtag verzinnen en hier een community omheen creëren. Ik zou bijvoorbeeld elke dinsdag een LinkedIn-tip kunnen delen onder de hashtag #LinkedInTipsRivercloud. Mensen die op die hashtag klikken, zien vervolgens al mijn LinkedIn-posts overzichtelijk onder elkaar staan.
Bonustip:
Staar je niet blind op het aantal volgers dat een hashtag heeft, maar kijk ook hoe vaak de hashtag gebruikt wordt. Mensen die jouw hashtag niet volgen kunnen immers ook bij jouw post terechtkomen als ze op de hashtag klikken.

Zo mis je geen kans meer

Laat jij duizenden euro’s omzet liggen op LinkedIn?

Ontdek je groeikansen in een kosteloos LinkedIn Groeigesprek.
Er zijn max. 2 gesprekken per maand beschikbaar, vol = vol.
Videocall van 30 minuten.

Hoe zoek je op hashtags?

Je kunt op hashtags zoeken door (linksboven) het zoekvenster op de homepage van LinkedIn te gebruiken. Terwijl je begint met typen, geeft LinkedIn al een aantal suggesties. Klik op een van de hashtags en vervolgens zie je de posts waarin deze hashtag is gebruikt. Ook zie je hoeveel volgers de hashtag al heeft en kun je hem zelf gaan volgen.

Links onder ‘Followed Hashtags’ zie je alle hashtags die je op dit moment volgt:

Staan er hashtags tussen die je niet meer wilt volgen? Klik dan op ‘Followed Hashtags’ en vervolgens op ‘✅ Following’.

Hoeveel hashtags moet je gebruiken?

In oktober 2020 publiceerde mijn collega Richard van der Blom de resultaten van een onderzoek naar meer dan 4.500 posts. Hieruit bleek dat 3 tot 9 hashtags optimaal is en dat alles daaronder en daarboven een negatieve impact heeft op je bereik. Vanuit LinkedIn zelf wordt echter geadviseerd om maximaal 3 hashtags te gebruiken. Deze hashtags worden namelijk ook toegevoegd aan de URL van je post en dragen zo bij aan jouw vindhaarheid in Google.

Hoe meet je het effect van hashtags?

In een ideale wereld zou je precies weten hoeveel mensen jouw post via een hashtag hebben ontdekt en zo ja, via wélke hashtag dan. Helaas is dat op LinkedIn (nog) niet mogelijk. Hoewel je het effect van hashtags dus niet exact kunt meten, is het wel zo dat hashtags (mits je er dus niet te veel of te weinig gebruikt) in ieder geval eerder een positief dan een negatief effect hebben op je bereik. Anders gezegd: baat het niet, dan schaadt het niet.

Bonus tip: zo zie je direct het aantal volgers van elke LinkedIn hashtag

De makkelijkste en snelste manier om te checken hoeveel volgers een specifieke heeft is door de gratis Google Chrome-plugin ‘LinkedIn Hashtags Analytics by Engage AI’ te activeren. Tijdens het opstellen van je eigen bijdrage of door in je tijdlijn met je muis (zonder te klikken) over een hashtag heen te gaan, ontdek je direct het aantal volgers. Dat scheelt tijd en maakt het in een oogopslag helder hoe relevant de hashtag voor je is. Je download deze gratis Chrome-plugin hier.

Ben je benieuwd hoe je zichtbaarder wordt en meer betere klanten aantrekt via LinkedIn? Zorg dan eerst voor een compleet en klantgericht profiel zodat je de beste versie van jezelf laat zien en vaker mensen aantrekt die bij je passen.

Of ontdek de voordelen van een praktische LinkedIn training, incompany voor jou en je enthousiaste team. Dit kost je veel geld. Als je het niet doet

Maak jij al gebruik van LinkedIn hashtags? Laat het mij weten via victor@rivercloud.nl of stuur een bericht via LinkedIn.

Hashtags op LinkedIn: alles wat je moet weten in 2023

30 november, 2023

Hashtags op LinkedIn zijn sinds de introductie in 2018 snel gemeengoed geworden. In de praktijk zie ik echter dat hashtags op LinkedIn vaak niet goed begrepen worden. Zonde, want een juist gebruik van hashtags kan eraan bijdragen dat jouw content door veel meer mensen wordt gezien. Ik vertel je in dit artikel alles wat je moet weten over hashtags op LinkedIn.

Wat zijn hashtags?

Hashtags zijn woorden die beginnen met een hekje (#). Op het moment dat je ze toevoegt aan je post worden ze zwart en klikbaar:

Mensen die erop klikken, krijgen vervolgens meer posts te zien waarin deze specifieke hashtags worden gebruikt. Vanuit dit scherm kun je er ook meteen voor kiezen de hashtag te volgen.

Maar je kunt hashtags ook gebruiken op je LinkedIn-profiel en op je bedrijfspagina zelf. Dan zijn ze niet klikbaar en gedragen ze zich als gewone zoektermen. Wil je je zichtbaarheid vergroten en optimaal gebruikmaken van de hashtags? Zorg dan wel eerst voor een professioneel LinkedIn profiel en laat de beste versie van jezelf zien.

Waarom zou je LinkedIn-hashtags gebruiken?

Vaak krijg ik de vraag tijdens mijn LinkedIn trainingen wat hashtags zijn en vooral waar je ze voor kan gebruiken. De belangrijkste reden waarom je hashtags zou willen gebruiken, is dat je op die manier op de hoogte blijft van onderwerpen die interessant zijn voor jou en de interactie kunt aangaan met mensen die ‘jouw’ hashtags gebruiken.

Het is dus een goede manier om in contact te komen met LinkedIn-gebruikers die dezelfde professionele interesses hebben als jij. Je kunt vervolgens met elkaar connecten en misschien rolt er wel een mooie samenwerking uit!

Andersom werkt het net zo: door hashtags te gebruiken word je zelf ook gevonden door mensen die jou zelf (nog) niet volgen, maar de hashtags die je gebruikt wel.

Waar gebruik je hashtags op LinkedIn?

In status updates

Hashtags toevoegen aan een status update is een mooie manier om een groter bereik te krijgen met je post. Schrijf eerst je post en typ vervolgens het #-symbool om een hashtag toe te voegen. Je kunt ook kiezen voor een van de suggesties die LinkedIn zelf geeft.

In artikelen

Daarnaast kun je hashtags toevoegen aan je artikelen. Zet ze bijvoorbeeld onder aan je artikel of voeg ze toe als je op ‘Publish’ hebt geklikt. Dan verschijnt er namelijk een pop-up waarin je een korte intro bij je artikelen kunt schrijven. Hier kun je ook weer hashtags aan toevoegen.

Goed om te weten: LinkedIn-artikelen verschijnen niet in ‘hashtagfeeds’. Hashtags in je artikelen dragen dus niet bij aan je zichtbaarheid, maar je kunt ze wel toevoegen om snel duidelijk te maken waar je artikel over gaat.

In reacties

Ook aan reacties op andermans posts kun je hashtags toevoegen. Net als bij artikelen verschijnen ook deze comments niet in ‘hashtagfeeds’, maar je kunt ze bijvoorbeeld wel gebruiken om een post kracht bij te zetten of een hashtag die jij regelmatig gebruikt in je posts (en die relevant is voor de discussie) onder de aandacht te brengen.

In je profiel

Verder kun je, zoals gezegd, in je profiel hashtags gebruiken om gevonden te worden op een specifieke zoekterm. Deze zijn echter niet klikbaar en dus niet doorzoekbaar. Als copywriter word je zowel gevonden op #copywriter als op copywriter. Sinds de uitrol van de profielfunctie ‘creatormodus’ kan je maximaal 5 hashtags aan je profiel koppelen. Dit helpt in je branding en je vindbaarheid. Ik zou hem dus even activeren of laat mij je helpen (stuur een app/mail via de pop up in dit scherm).

Op je bedrijfspagina

Voor hashtags op bedrijfspagina’s geldt hetzelfde als voor hashtags op LinkedIn-profielen: ze zijn niet klikbaar en dus niet doorzoekbaar. Het maakt daarom niet uit of je een zoekterm in combinatie met een hashtag gebruikt of niet.

Een interessante aanvulling voor bedrijfspagina’s is dat je als bedrijfspagina maximaal 3 hashtags kunt claimen. Dit betekent dat je als bedrijfspagina kunt reageren op posts waarin deze hashtags worden gebruikt.

Hashtags claimen doe je zo:

  1. Ga naar je bedrijfspagina
  2. Ga naar ‘Pagina Bewerken’ aan de linkerkant
  3. Ga naar ‘Hashtags’
  4. Kies er naar wens maximaal 3 hashtags toe (wisselen kan altijd) en klik op ‘Opslaan’

Nu zie je de geclaimde hashtags onder Hashtags staan.

Tijdwinst en meer waardevolle leads

Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.

  • Vergroot jouw zichtbaarheid en wordt beter gevonden

  • Laat je netwerk groeien met relevante connecties

  • Onderstreep je expertstatus

  • Trek vaker betere klanten aan

Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven

Waar plaats je hashtags?

Hoewel het voor het bereik van je posts niet lijkt uit te maken waar je je hashtags plaatst, is het gebruikelijk om hashtags onderaan je bericht te plaatsen en dus niet in de lopende tekst. Dit kan dus zowel naast elkaar of onder elkaar.

Hoe schrijf je hashtags?

Schrijf hashtags altijd aan elkaar. Zelfs als ze uit meerdere woorden bestaan en zelfs als je in correct Nederlands een koppelteken zou toevoegen. Anders ziet LinkedIn alleen het eerste deel als hashtag.
Dus niet #LinkedIn-tips, maar wel #LinkedInTips of #linkedintips.

Verder is het aan te raden om bij hashtags die uit meerdere woorden bestaan, elk woord met een hoofdletter te laten beginnen. Dus bijvoorbeeld: #LinkedInMarketing, in plaats van #linkedinmarketing.
Daar zijn 2 redenen voor:

1. Voorkom mogelijke verwarring

Ten eerste zorgt dit ervoor dat de hashtag beter leesbaar is, waardoor er geen verwarring kan ontstaan. In het geval van #LinkedInMarketing zal er weinig verwarring ontstaan, maar mijn Britse collega John Espirian deelt het voorbeeld van #powergenitalia. Dit kun je lezen als #PowergenItalia of #PowerGenitalia (grappig, maar niet wat bedoeld wordt).

2. Toegankelijker voor blinden en slechtzienden

Ten tweede zijn hashtags die op deze manier geschreven worden ook beter te lezen voor blinden en slechtzienden die een screenreader gebruiken.

Hoe kies je de juiste hashtags?

Het kiezen van de juiste hashtags is misschien wel het lastigste aan hashtags op LinkedIn. Dit is dan ook iets wat ik regelmatig verkeerd zie gaan. Mensen maken van willekeurige woorden een hashtag, ze kiezen hashtags die niets te maken hebben met hun dienstverlening of ze gebruiken veel te populaire hashtags waardoor hun post direct ondersneeuwt.

Enkele tips om de juiste hashtags te kiezen:

  • Kies voor een mix van populaire en minder populaire hashtags
  • Kies voor hashtags die bij je dienstverlening passen en die je doelgroep ook gebruikt (‘branded hashtag’)
  • Hanteer een basislijst met hashtags en voeg daarnaast post-specifieke hashtags toe

Maar je kunt natuurlijk ook zelf een hashtag verzinnen en hier een community omheen creëren. Ik zou bijvoorbeeld elke dinsdag een LinkedIn-tip kunnen delen onder de hashtag #LinkedInTipsRivercloud. Mensen die op die hashtag klikken, zien vervolgens al mijn LinkedIn-posts overzichtelijk onder elkaar staan.
Bonustip:
Staar je niet blind op het aantal volgers dat een hashtag heeft, maar kijk ook hoe vaak de hashtag gebruikt wordt. Mensen die jouw hashtag niet volgen kunnen immers ook bij jouw post terechtkomen als ze op de hashtag klikken.

Zo mis je geen kans meer

Laat jij duizenden euro’s omzet liggen op LinkedIn?

Ontdek je groeikansen in een kosteloos LinkedIn Groeigesprek.
Er zijn max. 2 gesprekken per maand beschikbaar, vol = vol.
Videocall van 30 minuten.

Hoe zoek je op hashtags?

Je kunt op hashtags zoeken door (linksboven) het zoekvenster op de homepage van LinkedIn te gebruiken. Terwijl je begint met typen, geeft LinkedIn al een aantal suggesties. Klik op een van de hashtags en vervolgens zie je de posts waarin deze hashtag is gebruikt. Ook zie je hoeveel volgers de hashtag al heeft en kun je hem zelf gaan volgen.

Links onder ‘Followed Hashtags’ zie je alle hashtags die je op dit moment volgt:

Staan er hashtags tussen die je niet meer wilt volgen? Klik dan op ‘Followed Hashtags’ en vervolgens op ‘✅ Following’.

Hoeveel hashtags moet je gebruiken?

In oktober 2020 publiceerde mijn collega Richard van der Blom de resultaten van een onderzoek naar meer dan 4.500 posts. Hieruit bleek dat 3 tot 9 hashtags optimaal is en dat alles daaronder en daarboven een negatieve impact heeft op je bereik. Vanuit LinkedIn zelf wordt echter geadviseerd om maximaal 3 hashtags te gebruiken. Deze hashtags worden namelijk ook toegevoegd aan de URL van je post en dragen zo bij aan jouw vindhaarheid in Google.

Hoe meet je het effect van hashtags?

In een ideale wereld zou je precies weten hoeveel mensen jouw post via een hashtag hebben ontdekt en zo ja, via wélke hashtag dan. Helaas is dat op LinkedIn (nog) niet mogelijk. Hoewel je het effect van hashtags dus niet exact kunt meten, is het wel zo dat hashtags (mits je er dus niet te veel of te weinig gebruikt) in ieder geval eerder een positief dan een negatief effect hebben op je bereik. Anders gezegd: baat het niet, dan schaadt het niet.

Bonus tip: zo zie je direct het aantal volgers van elke LinkedIn hashtag

De makkelijkste en snelste manier om te checken hoeveel volgers een specifieke heeft is door de gratis Google Chrome-plugin ‘LinkedIn Hashtags Analytics by Engage AI’ te activeren. Tijdens het opstellen van je eigen bijdrage of door in je tijdlijn met je muis (zonder te klikken) over een hashtag heen te gaan, ontdek je direct het aantal volgers. Dat scheelt tijd en maakt het in een oogopslag helder hoe relevant de hashtag voor je is. Je download deze gratis Chrome-plugin hier.

Ben je benieuwd hoe je zichtbaarder wordt en meer betere klanten aantrekt via LinkedIn? Zorg dan eerst voor een compleet en klantgericht profiel zodat je de beste versie van jezelf laat zien en vaker mensen aantrekt die bij je passen.

Of ontdek de voordelen van een praktische LinkedIn training, incompany voor jou en je enthousiaste team. Dit kost je veel geld. Als je het niet doet

Maak jij al gebruik van LinkedIn hashtags? Laat het mij weten via victor@rivercloud.nl of stuur een bericht via LinkedIn.

Deel dit bericht via jouw favoriete platform!

3 Reacties

  1. richard 1 december 2020 bij 14:11

    dankjewel Victor voor de uitgebreide opsomming van de #hashtags. Ik ga het delen met mijn netwerk. Fijne dag! #lovemyjob

    • Victor Huiting 1 maart 2021 bij 10:03

      Graag gedaan Richard, doe er vooral je voordeel mee!

  2. Irene 12 juni 2021 bij 13:12

    Hi Victor,

    dank je wel voor deze uitleg. Ik ga er eens mee aan de slag. Toch begrijp ik dit stukje niet goed, zodat ik er niet weet hoe ik hiermee de winst kan behalen. Kun je dit nog eens toelichten:
    Een interessante aanvulling voor bedrijfspagina’s is dat je als bedrijfspagina maximaal 3 hashtags kunt claimen. Dit betekent dat je als bedrijfspagina kunt reageren op posts waarin deze hashtags worden gebruikt.

    Hoezo kun je dan op die posts reageren? Hoe komt dat?

    Alvast bedankt voor je reactie

Reacties zijn gesloten.

Over Rivercloud: 100% LinkedIn specialist

Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan betere online zichtbaarheid en het aantrekken van meer betere klanten. Victor is de eigenaar van Rivercloud en als een van de eerste in Nederland officieel LinkedIn gecertificeerd.

Sinds 2007 is hij actief op dit platform en 100% LinkedIn specialist. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over LinkedIn. Als LinkedIn-expert kent hij de fijne kneepjes van dit mooie social medium. Hij deelt deze inzichten graag met jou, zodat je kunt doen waar jij goed in bent.

Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80 454 of victor@rivercloud.nl