8 Slimme LinkedIn Sales Navigator Tips Voor Betere Sales

8 Slimme LinkedIn Sales Navigator Tips Voor Betere Sales

Leestijd: 3 min.

Als je ook maar een beetje aan social selling doet, móet je weten wie je ideale klant is. In de vorige blog kon je kennismaken met Sales Navigator: de slimme uitbreiding van LinkedIn, waarmee je snel en gericht de juiste klanten op het spoor komt. Lees hier de 8 praktische tips van Sales Navigator, je persoonlijke gids naar meer klanten en meer sales.

#1 Vinden en gevonden worden

Met Sales Navigator kun je tot 90 dagen iedereen terugzien die jouw profiel heeft bezocht. Zie je profielbezoekers als een gemiste gsm-oproep. Bel jij terug? Een mooie kans om van je bezoekers leads te maken! Leads zijn het spoor naar je ideale klanten.

Hoe ziet jouw droomklant er eigenlijk uit?

Met Sales Navigator kun je droomklanten in kaart brengen en met ze in contact komen. Je kunt ze letterlijk in beeld brengen. Je moet er toch niet aan denken dat je je klanten niet kunt vinden, doordat je niet weet wie of waar je moet zoeken?! Ken je klant door en door. Wat is het profiel van jouw ideale klant? Wie is jouw buyer persona? Als je dat scherp in beeld hebt, zet je het juiste spoor uit naar de je doelgroep. Zorg dat je een concrete (sales)strategie hebt, waar je doelgroep, doelstellingen, key performance indicators en connect/content strategie duidelijk zijn.

#2 Focus

Sales Navigator houdt je gefocust. Geen advertenties meer, alleen nog relevante content. Op basis van Lead builder en Save as lead verschijnen in je tijdlijn alleen nog mensen (leads) of bedrijven (accounts) die interessant zijn voor jou, en die jou naar besluitvormers in een organisatie kunnen leiden. Dat zijn jouw droomklanten!

 

#3 Verfijnde resultaten

Met Sales Navigator zijn de resultaten van je zoekopdracht veel verfijnder. En als je wilt, krijg je maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks updates. Je krijgt dus van LinkedIn Sales Navigator leads op een presenteerblaadje aangereikt. Hoe klinkt dat? Natuurlijk kun je in de standaard LinkedIn ook zoekopdrachten opslaan. Maar daar geldt een limiet van drie opgeslagen zoekopdrachten en die kun je alleen wekelijks ontvangen.

Wil je werken aan je strategie of meer leads met LinkedIn Sales Navigator? Neem dan contact op voor een kostenloze (online) LinkedInsessie van 30 min. met Victor van Rivercloud. Maandelijks worden er 4 speciaal geselecteerd, dus wees er snel bij. Bel 030-8080454 of mail je vragen en wensen naar: victor@rivercloud.nl

 

#4 TeamLink

Met de optie TeamLink (Team-editie en hoger) heb je een groter bereik: je maakt er dan teamwork van om de juiste leads tussen de connecties van je teamleden te vinden. TeamLink is eigenlijk een sleutel tot de netwerken van de andere leden van je (verkoop)team en je eerstelijns connecties. Volgens LinkedIn is de kans op een eerste afspraak 5 keer hoger bij een gemeenschappelijke connectie.

linkedin sales navigator teamlink

”Teamwork makes the dream work.”

Wil je meer leads in minder tijd? Boek een belafspraak en ontdek hoe je kansen creëert én verzilvert met Sales Navigator.

☎ Boek een kosteloze belafspraak

#5 CRM Integratie

Je kunt Sales Navigator vanaf de Team-editie en hoger integreren met verschillende CRM-systemen (klantrelatiebeheer). Onder meer met Hubspot, Microsoft Dynamics 365 en Salesforce. Leads en accounts worden gesynchroniseerd als je die functie inschakelt. Zo houd je overzicht op hun activiteiten. En hoef je geen nieuwe tabbladen te openen om de lead of het account te vinden. Je komt ze namelijk op het spoor via je CRM.

linkedin sales navigator crm

De datavalidatie-functie in Sales Navigator is ook geweldig: die werkt automatisch en realtime de contactgegevens in je CRM bij! Dus als een van je prospects van functie of baan verandert, verandert het record in je CRM vanzelf ook. Tijdbesparend en superhandig om je CRM up-to-date te houden.

#6 Prominent in beeld

Je komt als Sales Navigator-gebruiker prominenter in beeld bij zoekresultaten. Dus als jij voldoet aan de zoekcriteria van een prospect, zal die jou eerder vinden. Het hebben van een concreet, compleet en customer centric profiel helpt hier zeker bij.

 

linkedin sales navigator resultaten

‘’De eerste indruk wordt steeds vaker online opgedaan, laat de beste versie van jezelf zien’’

#7 PointDrive: meetbare interactie met je prospect

PointDrive is beschikbaar vanaf de Team-editie en hoger en stelt je in staat om content zoals presentaties en video’s te delen en de persoonlijke interactie slim te tracken. Stel: je maakt een PointDrive-presentatie. Dan krijg je een unieke url die je kunt delen met je prospect (die hem ook weer kan delen). Je ziet of en hoe vaak op deze link geklikt wordt, hoelang ernaar gekeken is en vanaf welke locatie, browser et cetera. En door wie! Je droomklant is namelijk ingelogd in LinkedIn. Deze info kun je exporteren voor rapportagedoeleinden. Superwaardevolle informatie. Je kunt dan beter bepalen in welke fase van het kooptraject je prospect is en je opvolging daarop afstemmen.

#8 Actie!

Hoogste tijd om LinkedIn Sales Navigator uit te proberen óf je verder te verdiepen in alle mogelijkheden! Bekijk hier de prijzen en mogelijkheden. Natuurlijk valt er nog veel meer over Sales Navigator te zeggen.

Benieuwd hoe je LinkedIn optimaal inzet? Boek direct je belafspraak en ontdek wat LinkedIn je concreet oplevert.

☎ Boek een kosteloze belafspraak

Vind je deze blog interessant en wil je met mij linken? Leuk! Ik zie je persoonlijke uitnodiging graag tegemoet.

victor huitingVictor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan meer zichtbaarheid en laat je zien hoe je meer klanten aantrekt met LinkedIn. Victor is de eigenaar van Rivercloud en actief op LinkedIn sinds 2007. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over de kracht van dit mooie social medium. Leadgeneratie met LinkedIn kun je ook slim uitbesteden aan Rivercloud zodat je tijd bespaart en meer tijd hebt om klantgesprekken te voeren. Neem gerust contact met hem op voor meer informatie: tel 030-80 80454 / victor@rivercloud.nl linkedin klein

7 Reacties

  1. girls-things 4 maanden geleden

    dat is allemaal handig zeg. Ik heb ook sinds kort een profiel op Linked In. Vind het erg handig.

  2. Anke (Fanke.nl) 4 maanden geleden

    Sales Navigator klinkt inderdaad als een slimme uitbreiding van LinkedIn! Alleen jammer dat deze functie geld kost, dat heb ik er niet echt voor over. Maar ik kan begrijpen wanneer je een bedrijf hebt, je dit bedrag wel uit wil geven. (:

  3. Manon 4 maanden geleden

    Nooit gedacht om profielbezoeken als gemiste oproepen te zien!

  4. Dennis van Elten 4 maanden geleden

    Erg handig nooit geweten heb al jaren LinkedIn

    • Auteur
      Victor Huiting 3 maanden geleden

      Zo zie je maar:-) Fijn dat ik je kan helpen Dennis.

  5. Linda 4 maanden geleden

    Als ondernemer moet je altijd alle kanalen gebruiken. Maar zit je doelgroep op LinkedIn of social media?

    • Auteur
      Victor Huiting 3 maanden geleden

      LinkedIn is een van de social media kanalen, net als Facebook, Twitter etc. Als ondernemer zou ik juist heel bewust kiezen voor een (of twee) kanalen, focus helpt echt. Kies inderdaad voor de plek waar je doelgroep zit en kom in contact.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.