8 Slimme LinkedIn Sales Navigator Tips Voor Betere Sales

8 Slimme LinkedIn Sales Navigator Tips Voor Betere Sales

Update: 14 nov.’20

Sales navigator tips, als je ook maar een beetje aan social selling doet, móet je weten wie je ideale klant is. In mijn andere blog kon je kennismaken met Sales Navigator: de slimme uitbreiding van LinkedIn, waarmee je snel en gericht de juiste klanten op het spoor komt. Lees hier de 8 praktische tips van Sales Navigator, je persoonlijke gids naar meer klanten en meer sales.

#1 Vinden en gevonden worden

Met Sales Navigator kun je tot 90 dagen iedereen terugzien die jouw profiel heeft bezocht, de anonieme bezoekers uitgezonderd. Zie je profielbezoekers als een gemiste gsm-oproep. Bel jij terug? Een mooie kans om van je bezoekers leads te maken! Leads zijn het spoor naar je ideale klanten.

Hoe ziet jouw droomklant er eigenlijk uit?

Met Sales Navigator kun je droomklanten in kaart brengen en met ze in contact komen. Je kunt ze letterlijk in beeld brengen. Je moet er toch niet aan denken dat je je klanten niet kunt vinden, doordat je niet weet wie of waar je moet zoeken?! Ken je klant door en door. Wat is het profiel van jouw ideale klant? Wie is jouw buyer persona? Als je dat scherp in beeld hebt, zet je het juiste spoor uit naar de je doelgroep. Zorg dat je een concrete (sales)strategie hebt, waar je doelgroep, doelstellingen, key performance indicators en connect -en content strategie duidelijk zijn.

#2 Focus

Sales Navigator houdt je gefocust. Geen advertenties meer, alleen nog relevante content van de leads die je volgt. Op basis van Lead builder en Save as lead verschijnen in je tijdlijn alleen nog mensen (leads) of bedrijven (accounts) die interessant zijn voor jou, en die jou naar besluitvormers in een organisatie kunnen leiden. Dat zijn jouw droomklanten!

sales navigator tips

 

#3 Sales Navigator tips: verfijnde resultaten

Met Sales Navigator zijn de resultaten van je zoekopdracht veel uitgebreider én verfijnder. En als je wilt, krijg je maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks updates van wijzigingen, zoals een baanwisseling van een prospect. Je krijgt dus van LinkedIn Sales Navigator topleads op een presenteerblaadje aangereikt. Hoe cool is dat? In de gratis versie van LinkedIn kan je sinds kort immers geen zoekopdrachten meer opslaan.
👉Ben je benieuwd hoe dat eruit ziet en wat dat voor jou betekent? Boek dan direct in mijn agenda een kosteloos LinkedIn Groeigesprek en verken je kansen. Er zijn 2 plekken per maand beschikbaar: november is volgeboekt, in december’20 heb ik nog 2 plekken vrij. Dit is je laatste kans voor dit jaar, vol=vol.

 

 

Linkedin Profiel Checklist RivercloudWil je zichtbaarder worden en meer klanten aantrekken met LinkedIn? Start dan met de gratis LinkedIn Profiel Checklist. Met een tiptop profiel zorg je voor de allerbeste eerste indruk.

Download gratis LinkedIn Profiel Checklist

#4 TeamLink

Met de optie TeamLink (Sales Navigator Team-editie en hoger) heb je een groter bereik: je maakt er dan teamwork van om de juiste leads tussen de connecties van je teamleden te vinden. TeamLink is eigenlijk een sleutel tot de netwerken van de andere leden van je (verkoop)team en je eerstelijns connecties. Volgens LinkedIn is de kans op een eerste afspraak 5 keer hoger bij een gemeenschappelijke connectie.

”Teamwork makes the dream work.”

#5 CRM Integratie

Je kunt Sales Navigator vanaf de Team-editie en hoger integreren met verschillende CRM-systemen. Onder meer Hubspot, Microsoft Dynamics 365 en Salesforce worden ondersteund. Leads en accounts worden van en naar je CRM gesynchroniseerd als je die functie inschakelt. Zo houd je overzicht op hun activiteiten. En hoef je geen nieuwe tabbladen te openen om de lead of het account te vinden. Je komt ze namelijk op het spoor via je CRM.

De datavalidatie-functie in Sales Navigator is ook geweldig: die werkt automatisch en real time de contactgegevens in je CRM bij! Dus als een van je prospects van functie of baan verandert, verandert het record in je CRM vanzelf ook. Tijdbesparend en superhandig om je CRM up-to-date te houden.

#6 Prominent in beeld

Je komt als Sales Navigator-gebruiker prominenter in beeld bij zoekresultaten. Dus als jij voldoet aan de zoekcriteria van een prospect, zal die jou eerder vinden. Deze mooie tool vergroot dus aantoonbaar je vindbaarheid. Het hebben van een concreet, compleet en klantgericht profiel helpt je hier zeker bij. De eerste indruk wordt anno nu vooral online opgedaan. Je krijgt geen tweede kans dus zorg dat je de beste versie van jezelf laat zien.

 

linkedin sales navigator tips

‘’De eerste indruk wordt steeds vaker online opgedaan, laat de beste versie van jezelf zien’’

#7 SmartLinks: meetbare interactie met je prospect

SmartLinks (voorheen PointDrive) is beschikbaar vanaf de Team-editie en hoger en stelt je in staat om content zoals presentaties en video’s te delen en de persoonlijke interactie hierop slim te tracken. Stel: je maakt een SmartLinks-presentatie. Dan krijg je een unieke url die je kunt delen met je prospect (die hem ook weer kan delen). Je ziet of en hoe vaak op deze link geklikt wordt, hoelang ernaar gekeken is en vanaf welke locatie, browser et cetera. En door wie! Je droomklant is namelijk ingelogd in LinkedIn. Deze info kun je exporteren voor rapportagedoeleinden. Superwaardevolle informatie💪. Je kunt dan beter bepalen in welke fase van het kooptraject je prospect is en je opvolging daarop naadloos afstemmen.

linkedin sales navigator teamlink

#8 Sales Navigator tips: actie!

Hoogste tijd om LinkedIn Sales Navigator uit te proberen óf je verder te verdiepen in alle mogelijkheden! Heb je niet eerder een gratis maand Premium gehad? Dan kan je Sales Navigator één maand gratis gebruiken, daarna loopt het (automatisch) door. Bekijk hier de prijzen en mogelijkheden, dit is afhankelijk van je versie en contractduur. Ik deel graag nog meer nuttige tips over Sales Navigator met je. Benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Neem direct contact op met mij en ik leg het je haarfijn uit.

Benieuwd hoe je LinkedIn Sales Navigator het allerbeste inzet? In de training (1-op-1 of voor teams) help ik je effectief targetten op je ideale klant. Zo laat je koude acquisitie achter je en krijg je meer betere klanten en omzet.

🙌 Alles over de Sales Nav. training

victor huitingVictor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan betere online zichtbaarheid. Zo trek je meer klanten aan. Victor is de eigenaar van Rivercloud, Sinds 2007 is hij actief op dit platform en 100% LinkedIn specialist. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over LinkedIn. Als LinkedIn-expert kent hij de fijne kneepjes van dit mooie social medium. Hij deelt deze inzichten graag met jou, zodat je kunt doen waar jij goed in bent. Neem gerust contact met hem op voor meer informatie: tel 030-80 80454 / victor@rivercloud.nl

8 Reacties

  1. girls-things 1 jaar geleden

    dat is allemaal handig zeg. Ik heb ook sinds kort een profiel op Linked In. Vind het erg handig.

  2. Anke (Fanke.nl) 1 jaar geleden

    Sales Navigator klinkt inderdaad als een slimme uitbreiding van LinkedIn! Alleen jammer dat deze functie geld kost, dat heb ik er niet echt voor over. Maar ik kan begrijpen wanneer je een bedrijf hebt, je dit bedrag wel uit wil geven. (:

  3. Manon 1 jaar geleden

    Nooit gedacht om profielbezoeken als gemiste oproepen te zien!

  4. Dennis van Elten 1 jaar geleden

    Erg handig nooit geweten heb al jaren LinkedIn

    • Auteur
      Victor Huiting 1 jaar geleden

      Zo zie je maar:-) Fijn dat ik je kan helpen Dennis.

  5. Linda 1 jaar geleden

    Als ondernemer moet je altijd alle kanalen gebruiken. Maar zit je doelgroep op LinkedIn of social media?

    • Auteur
      Victor Huiting 1 jaar geleden

      LinkedIn is een van de social media kanalen, net als Facebook, Twitter etc. Als ondernemer zou ik juist heel bewust kiezen voor een (of twee) kanalen, focus helpt echt. Kies inderdaad voor de plek waar je doelgroep zit en kom in contact.

  6. Lia Maria 1 maand geleden

    Wij gaan binnenkort met enkel sales team members experimenteren met Sales Navigator. Hiervoor zou ik graag enkele KPI’s willen vaststellen waar men aan kan voldoen. Wie kan mij een artikel geven van voorbeelden van KPI”s binnen SN?

    LM

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.