7 Praktische & Effectieve Tips Voor Meer Klanten en Omzet

7 Praktische & Effectieve Tips Voor Meer Klanten en Omzet

Kan je wel een new business ‘boost’ gebruiken? 7 tips voor meer klanten

New business is voor veel ondernemers een uitdaging. Je bent toch ook goed in je vak, en super enthousiast? Mooi! Hierbij enkele tips die ik in de praktijk toepas. Ze werken echt! Als bestaande klanten te weinig omzet opleveren, hoe krijg je dan meer klanten en omzet? Het verkrijgen ervan is soms makkelijker dan je denkt.

7 effectieve tips voor meer klanten:

1

Verstuur een nieuwsbrief

Zorg dat je de websitebezoekers prikkelt voor het inschrijven van de nieuwsbrief. Eén van de mogelijkheden is het schrijven van een e-book die ze ontvangen na het achterlaten van het e-mailadres. Op die manier vul je niet alleen je database maar bouw je ook een band op met je klant. Je blijft in beeld bij geïnteresseerden en met een e-mailprogramma zoals MailChimp of Laposte kan je alles goed monitoren. Doe dit uiteraard alleen na toestemming en publiceer regelmatig relevante informatie. Dit is ook makkelijk om op deze manier je koude contacten ‘op te warmen’.

2

Bied een abonnement aan

Hoe mooi is het als je maandelijks terugkerende omzet verkrijgt door je dienst of product in abonnementsvorm aan te bieden? Ben je bijvoorbeeld websitebouwer, dan kun je denken aan een maandelijkse fee voor backup, hosting en aanpassingen van de ontwikkelde site. Of doe je sales, zoals ik, dan kan je denken aan een acquisitie abonnement. Ideaal voor ondernemers met een duidelijke sales planning die willen weten waar ze qua resultaat en financiën op kunnen rekenen.

3

Inkoop is verkoop

Maak eens een lijst van je leveranciers. Denk er eens over of er raakvlakken van jouw dienst met hun activiteiten zijn. Die zijn er? Benader ze eens, vertel ze waarom een afspraak interessant voor ze is en plan het in. Je zal verrast zijn!

4

Krijg klanten via je klanten

Als je jouw klanten spreekt, vraag ze dan of zij in hun netwerk mensen kennen waarvoor jou activiteiten interessant zijn en graag geïntroduceerd wilt worden. Mijn ervaring is dat de meeste klanten daar zeker toe bereid zijn. Op deze manier word je ‘warm’ geïntroduceerd en kom je makkelijker met je doelgroep om de tafel. Een variant hierop is 2e graads Linkedin-connecties benaderen via je huidige klant. Vraag om jou bij een specifiek contactpersoon te laten voorstellen. Belangrijk: onderneem zelf actie en wacht niet af.

5

Kopiëer jezelf

Je kan beter jezelf kopiëren dan dat concullega’s dat bij jou doen. Maak eens een klantenoverzicht. Zijn er patronen te ontdekken? Zijn er mogelijkheden om een succesvolle businesscase ook bij andere partijen voor te leggen? Probeer uit te vogelen met welke uitdaging de klant te maken heeft en hoe jij dat kan oplossen. Een referentie op je site, LinkedIn-profiel en testimonial helpen daar natuurlijk bij.

Wil je graag je new business een flinke boost geven? Rivercloud helpt ondernemers & sales profs. heel praktisch en resultaatgericht aan meer klanten.

Neem contact op
6

Enthousiasme

Enthousiasme werkt aanstekelijk en is heel belangrijk bij acquisitie, vooral bij je tone of voice; oftewel de manier waarop je iets zegt. Dit is 38% van je communicatie! Hoe vaak overkomt het je niet dat een bekende heel enthousiast is over bijvoorbeeld een horecagelegenheid waar men zo lekker gegeten heeft en het zo gezellig was? Grote kans dat jij er ook eens gaat eten. Zo werkt het ook met acquisitie! Je kan dit oefenen en hiermee de beslisser echt over de streep trekken. Geloof in je product of dienst en simpelweg plezier in het werk zijn natuurlijk ook belangrijk.

7

Kom in beweging en lach!

Uit onderzoek is aangetoond dat medewerkers die door hun kantoor liepen en druk handgebaren aan het maken waren tijdens het bellen, meer scoorden. Je kan je overtuigingskracht dus echt vergroten door op te staan! Je intonatie verandert er vrijwel automatisch door en je komt oprechter over. Gevolg: een vollere agenda, vol met klantafspraken! Als je lachend aan de telefoon zit, dan ga je vanzelf betere gesprekken voeren. Zorg dus voor een goede stemming, zet een leuk muziekje op, maak eens een dansje en pak dan weer de telefoon. Dit is ook een aanrader als het even tegenzit 🙂

victor huiting
Over Rivercloud

Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan meer zichtbaarheid en laat je zien hoe je meer klanten aantrekt met LinkedIn. Victor is de eigenaar van Rivercloud en actief op LinkedIn sinds 2007. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over de kracht van dit mooie social medium. Leadgeneratie met LinkedIn kun je ook slim uitbesteden aan Rivercloud zodat je tijd bespaart en meer tijd hebt om klantgesprekken te voeren. Neem gerust contact met hem op voor meer informatie: tel 030-80 80454 / victor@rivercloud.nl linkedin klein

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.